۲۳ فروردین ۱۳۹۵، ۱۰:۵۹

در دانشگاه علوم پزشکی ایران؛

تقدیر از پروفسور سمیعی با حضور وزرای علوم و بهداشت

تقدیر از پروفسور سمیعی با حضور وزرای علوم و بهداشت

مراسم تقدیر و تشکر از تلاش های مستمر و بنیادین پروفسور مجید سمیعی روز سه شنبه ۲۴ فروردین ماه ۹۵ در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، این مراسم ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح روز سه شنبه ۲۴ فروردین ماه ۹۵ با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، دکتر محمد فرهادی وزیر علوم  در سالن مرکز همایشهای رازی دانشگاه برگزار می شود.

در این مراسم دکتر حاجی میراسماعیل رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، اعضای هیئت رئیسه، دانشجویان و اساتید دانشگاه ، مدیران  و رؤسای مراکز تابعه، مدیران گروههای بالینی و پایه، رزیدنت های اعصاب، نورولوژی، گوش و حلق و بینی، دانشجویان پزشکی و علوم پایه حضور خواهند داشت.

در این همایش از مقام علمی و جایگاه درخشان پروفسور سمیعی استاد، پزشک و جراح مغز و اعصاب سرشناس ایرانی و رئیس سابق فدراسیون جهانی انجمن‌های جراحی مغز و اعصاب تجلیل خواهد شد.

پروفسور مجید سمیعی ۲۹ خرداد ۱۳۱۶ در شهر رشت به دنیا آمد، وی پزشک و جراح مغز و اعصاب سرشناس ایرانی است و در حال حاضر ریاست بیمارستان خصوصی علوم عصبی هانوفر در آلمان را بر عهده دارد که خود بنیان‌گذار آن بوده است. وی در زمینهٔ تورم مغز و ترمیم و بازسازی جراحی دستگاه عصبی محیطی مطالعات مهمی انجام داده‌است.

پروفسور سمیعی بیشترین اعمال جراحی روی تومورهای موسوم به «نورینوم آکوستیک» انجام داده‌است.

وی در دهه ۱۹۹۰ یک مرکز خصوصی بین‌المللی علوم اعصاب (به انگلیسی: International Neuroscience Institute ) که به اختصار INI شناخته می‌شود، را تاسیس کرده که بنای این مرکز برگرفته از شکل مغز است. این مرکز در شهر هانوفر آلمان واقع است و ریاست آن را مجید سمیعی و پسرش (امیر سمیعی) بر عهده دارند.

سمیعی شاگردان زیادی تربیت کرده‌است که در کشورهای مختلف جهان به فعالیت در زمینه جراحی مغز و اعصاب مشغول هستند و هر ساله کنفرانسی را به افتخار سمیعی در یکی از کشورها برگزار می‌کنند.

وی در حال حاضر نیز بسیار فعال بوده، عمل‌های جراحی سنگین در قاعده مغز را انجام می‌دهد و در اغلب کنگره‌های جراحی مغز و اعصاب جهان به عنوان سخنران مدعو شرکت می‌کند.

دکتر سمیعی در ۱۰ مهر ۱۳۹۰ به دریافت عنوان استاد افتخاری دانشگاه تهران نائل شد و  در سال ۲۰۱۴ از سوی آکادمی جهانی جراحان مغز و اعصاب عنوان برترین جراح مغز جهان را به خود اختصاص داد.

کد خبر 3595633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha