۲۳ فروردین ۱۳۹۵، ۱۸:۲۱

عضو هیئت مدیره کانون جایگاه داران سوخت کشور:

سخنان وزیر نفت در مورد هوافروشی جایگاه‌داران غیرکارشناسی است

سخنان وزیر نفت در مورد هوافروشی جایگاه‌داران غیرکارشناسی است

قزوین- عضو هیئت مدیره کانون جایگاه داران سوخت کشور گفت: سخنان غیرکارشناسی وزیر نفت در خصوص هوا فروشی و تخلف جایگاه داران سوخت اتهام است .

به گزارش خبرنگار مهر، رضا یعقوبی رئیس انجمن صنفی جایگاه داران استان قزوین و عضو هیئت مدیره کانون جایگاه داران سوخت کشور ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان با انتقاد از سخنان اخیر وزیر نفت در خصوص تخلف جایگاه داران سوخت در تزریق هوا به جایگاه ها اظهار داشت: انعکاس سخنان وزیر نفت در رسانه ملی در شرایطی رخ داد که جایگاه داران با تعهد خود در همه روزهای سال بویژه ایام نوروز با توزیع شبانه روزی اجازه ندادند خدمت رسانی به مردم متوقف شود و انتظار داشتیم وزیر محترم از تلاش این گروه تشکر کنند نه آنکه با سخنان غیر فنی مجموعه ای را زیر سوال ببرند.

وی اضافه کرد: کسانی که در این حوزه اطلاعات محدودی هم دارند می دانند حداکثر میزان نوسان چقدر است و حتی تعیین  حق تبخیر برای هر ۱۰ هزار لیتر ۴۵ لیتر است و بیش از آن هم جریمه دارد و این ادعا غیرمنطقی است.

یعقوبی گفت: بر روی هر تلمبه بیش از ۱۶ پلمب توسط شرکت ملی پخش نصب می شود و تمامی قطعات حساس تلمبه نیز در اختیار و نظارت شرکت پخش است و درکنار آن در شبکه ارتباط با پمپاژ شناور امکان دخول هوا وجود ندارد و با کوچکترین نشتی، با وجود نشت یاب منصوبه تمام خط غیر فعال می شود.

وی تصریح کرد: در شرایطی که کارتهای سوخت حداکثر تا ۶۰ لیتر عرضه سوخت را محاسبه می کند و در صورت تقاضای بیشتر از میزان ۶۰ لیتر باید کارت خارج شده و تلمبه را صفر کرده و مجددا درخواست سوخت شود اعلام ۸۰ لیتر سوخت گیری در یک نوبت هم غیر واقعی است.

رئیس انجمن صنفی جایگاه داران استان قزوین یادآور شد: ویزر محترم باید از کیفیت فرآورده های نفتی و زیان های ناشی از آن به جایگاه داران که سرمایه های خود را در این عرصه به کار گرفته اند مطلع باشند و در شرایطی که سلامت مردم با عرضه سوخت های بی کیفیت به خطر افتاده در این بخش حساسیت داشته باشند نه آنکه اظهاراتی در خصوص کم فروشی، هوافروشی مطرح کنند .

یعقوبی اضافه کرد: در شرایطی وزیر نفت از زندانی بودن ۴۰۰ جایگاه دار سوخت سخن گفته اند که هیچ مصداق بیرونی ندارد و برای نمونه در استان قزوین در سال گذشته و قبل از آن حتی یک پرونده تخلف مربوط به کم فروشی و یا ادعای تزریق هوا و گازوئیل تشکیل نشده است.

وی بیان کرد: جایگاه داران با رقابت سالم هیچ مشکلی ندارند اما دادن اطلاعات غلط و پرحاشیه که موجب سخنان اتهام آمیز وزیر شده می تواند ضمن تخریب روحیه فعالان این عرصه، پیامدهای امنیتی هم داشته باشد که مسئولان باید توجه و رسیدگی کنند.

یعقوبی اظهار داشت: ۱۰ هزار نیروی فعال در جایگاه های سراسر کشور و  حدود یک هزار نفر در استان قزوین با جریحه دار شدن احساسات خود از وزیر انتظار دارند ضمن اصلاح سخنان خود و عذرخواهی از این گروه پرتلاش درصدد جبران بر آیند تا ادامه خدمت برای این عزیزان مهیا شود.

وی گفت: در شرایطی که بازرسان متعددی به طور مستمر از جایگاه ها و تلمبه های سوخت بازدید کرده و بلافاصله با اعلام گزارش زمنیه رفع عیب و رسیدگی به هرگونه خطا و یا مشکلی را فراهم می کنند بهترین روش این بود که وزیر محترم از دستگاه قضایی و تعزیرات هم در این زمینه اطلاعاتی می گرفتند و سپس اظهارنظر می کردند.

یعقوبی اضافه کرد: تخلف در این بخش تنها در حوزه عرضه سوخت به صورت غیرقانونی محتمل است و در گذشته و حال نیز در موارد محدود، با متخلف که در هر شغلی وجود دارد برخورد شده،  اما وجود هوا در مخازن سوخت برای کم فروشی پشتوانه کارشناسی ندارد.

وی گفت: در بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ جایگاه کشور روزانه حدود ۷۰ تا ۸۰ میلیون لیتر و در استان قزوین در ۸۱ جایگاه بنزین روزانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر سوخت عرضه می کنند و این خدمات هرگز تعطیل نشده که باید مورد توجه قرار گیرد.  

رئیس انجمن صنفی جایگاه داران استان قزوین بیان کرد: جایگاه های استان قزوین به طور مستمر رصد شده و سامانه های هوشمند نیز میزان ورود و توزیع سوخت جایگاه ها را کاملا ثبت و ضبط کرده و همه مسائل قابل رسیدگی است.

یعقوبی گفت: زیر سوال بردن خدمات هزاران فعال در مراکز عرضه سوخت این روزها انگیزه خدمت رسانی را در افراد کاهش داده و به عنوان زبان گویای این افراد از وزیر محترم نفت انتظار داریم با شهامت و پس از بررسی اطلاعات ارائه شده و بازنگری در سخنان خود با عذرخواهی، بر دلهای شکسته جایگاه داران مرهمی گذاشته و ادامه خدمت را برای آنها فراهم کنند.

وزیر نفت در روزهای گذشته در سازمان برنامه ریزی گفته بود در یک بار سوخت گیری توسط خودروی رسمی وزارتخانه در حالیکه باک ۸۰ لیتری خودرو را پر می کرده متوجه شده اند ۲۰ لیتر کسری مخزن داشته که در آن هوا بوده و اینگونه اعلام شد که تخلف در جایگاه ها زیاد است.

کد خبر 3596138

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha