۲۴ فروردین ۱۳۹۵، ۱۳:۰۳

رئیس اداره پیش بینی و پیش آگاهی جوی همدان:

بارش باران تااواخر هفته درهمدان ادامه دارد/احتمال آب گرفتگی معابر

بارش باران تااواخر هفته درهمدان ادامه دارد/احتمال آب گرفتگی معابر

همدان-رئیس اداره پیش بینی و پیش آگاهی جوی همدان با بیان اینکه آسمان استان همدان نیمه ابری تا ابری همراه با بارش شدید باران است، گفت: بارش باران تا اواخر هفته درهمدان ادامه دارد.

نادرپیرتاج در گفتگو با مهر با بیان اینکه در حال حاضر هوای استان بارانی و دمای هوا ۹ درجه سانتیگراد است، گفت: در ۲۴ ساعت آینده هوای استان همدان نیمه ابری تا ابری و دربعضی ساعات همراه با بارش باران و وزش باد گزارش شده است

وی سرعت وزش باد را هم اکنون ۳ کیلومتر بر ساعت اعلام کرد و افزود: باتوجه به احتمال بارش باران بهاری در روزهای پایانی هفته جاری و احتمال سرمازدگی باغات از کشاورزان درخواست شده نسبت به  انجام شخم پای درختان، جمع آوری بقایای گیاهی سال گذشته و هرس شاخه های خشک و آلوده اقدام کنند.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه میزان بارش ها نسبت به میزان مشابه سال گذشته روند افزایشی داشته و امسال همدان فصل بهار پر بارشی را تجربه خواهد کرد.

وی همچنین عنوان کرد: سامانه بارشی تا اواخر هفته به تدریج استان همدان را در برخواهد گرفت و با کاهش نسبی دما نیز همراه خواهد بود و احتمال آب گرفتگی معابر و در اواخر هفته احتمال سرمازدگی باغات کشاورزی و مه آلودگی و لغزندگی مسیرهای ارتباطی استان وجود دارد.

رئیس اداره پیش بینی و پیش آگاهی جوی همدان همچنین با توضیح این مطلب که از بعدازظهر امروز افزایش ابر و بارش پراکنده در نیمه های شمالی استان را شاهد خواهیم بود، افزود: میزان بارش های فصل بهار تاکنون نسبت به میزان مشابه سال گذشته با یک درصد افزایش همراه بوده است.

کد خبر 3596612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha