۲۶ فروردین ۱۳۹۵، ۱۷:۴۴

تنیس روی میز انتخابی المپیک – هنگ کنگ؛

ندا شهسواری و نیما عالمیان به المپیک ریو راه یافتند

ندا شهسواری و نیما عالمیان به المپیک ریو راه یافتند

ندا شهسواری و نيما عالميان با قهرمانی در مسابقات تنيس روی ميز انتخابی المپيك در بخش آسيای ميانه سهميه حضور در المپيك ريو را به دست آوردند.

به گزارش خبرنگار مهر،ندا شهسواری با قهرمانی در مسابقات تنیس روی میز آسیای میانه برای دومین دوره متوالی سهمیه حضور در بازیهای المپیک را بدست آورد.

در ادامه مسابقات تنیس روی میز انتخابی المپیک که در هنگ کنگ جریان دارد و در فینال رقابت های منطقه آسیای میانه، ساعتی پیش ندا شهسواری که با غلبه بر حریفان ازبکستانی و قزاقستانی خود به این مرحله از رقابت ها راه یافته بود برابر کیم از ازبکستان به میدان رفت و موفق شد در طول ۷ گیم، این بازیکن را شکست دهد.

شهسواری در گیم های اول و دوم و چهارم این دیدار با نتایج ۱۱ بر ۷، ۱۱ بر ۵ و ۱۱ بر ۹ شکست خورد اما ۴ گیم دیگر را با نتایج ۱۱ بر ۵ (گیم سوم)، ۱۲ بر ۱۰(گیم پنجم)، ۱۱ بر ۵ (گیم ششم) و ۱۲ بر ۱۲(گیم هفتم) به سود خود تمام کرد.

طبق برنامه، قهرمان مناطق مسابقات تنیس روی میز انتخابی المپیک در هنگ کنگ  صاحب سهمیه المپیک می شود. بدین ترتیب شهسواری با کسب عنوان قهرمانی در منطقه آسیای میانه به سهمیه لازم برای حضور در المپیک ریو دست یافت.

این بازیکن در حالی موفق به کسب این سهمیه شد که حضور در المپیک لندن را هم در کارنامه دارد.

همچنين در فينال بخش مردان مسابقات تنيس روي ميز انتخابي المپيك منطقه آسياي ميانه در هنگ كنگ، نيما عالميان و نوشاد عالميان به مصاف هم رفتند كه طي آن نيما عالميان برادرش را ٤ بر ٢ شكست داد.

در اين بازي نوشاد عالميان در گيم هاي دوم و سوم ١١ بر ٨ و ١١ بر ٧ پيروز شد اما ساير گيم ها را با نتايج ١١بر ٧، ١١ بر ٨، ١١ بر ٩ و ١١ بر ٥ واگذار كرد.

با رقم خوردن اين نتيجه نيما عالميان براي نخستين بار صاحب سهميه المپيك شد. اين در حالي است كه براي المپيك لندن نوشاد عالميان به اين سهميه دست يافته بود.
 

کد خبر 3598824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha