۲۸ فروردین ۱۳۹۵، ۱۵:۵۸

شهردار همدان:

آلمانی‌ها در همدان سرمایه‌گذاری می‌کنند

آلمانی‌ها در همدان سرمایه‌گذاری می‌کنند

همدان - شهردار همدان از آمادگی همکاری با مجموعه مدیریت شهرداری شهر ارفورت آلمان برای راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی دارد، گفت: آلمانی‌ها در همدان سرمایه‌گذاری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مصطفی رسولی ظهر شنبه در دیدار معاون و مدیران شهرداری شهر ارفورت آلمان با اشاره به قدمت شهر همدان و بیان اینکه همدان به‌عنوان «شهر سبز» در جهان اسلام شناخته میشود، گفت: شهر همدان با بیش از ۷۰۰ هزار هکتار وسعت و بیش از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت به‌عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین معرفی‌شده است.

رسولی با اشاره به اینکه همدان یکی از سرسبزترین شهرهای جهان اسلام است و وجود آثار تاریخی و باستانی و گردشگری متعدد در همدان بر ارزش تاریخی آن افزوده است، گفت: همدان آمادگی همکاری با مجموعه مدیریت شهرداری شهر ارفورت را برای راهاندازی نیروگاه خورشیدی دارد.

شهرهای همدان و ارفورت به‌عنوان شهرهای گردشگری شناخته‌شده‌اند

وی بابیان اینکه شهرداری همدان در خرید اتوبوس برقی، حمل‌ونقل ریلی و راهاندازی کارخانه پسماند قصد همکاری با شهرداری ارفورت را دارد، عنوان کرد: شهرهای همدان و ارفورت به‌عنوان شهرهای گردشگری شناخته‌شده‌اند.

شهردار همدان بابیان اینکه پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری این دوشهر پس از برگزاری جلسات تخصصی مدیران شهرداری همدان و ارفورت انجام می‌شود، گفت: شرایط سرمایه‌گذاری در همدان فراهم است.

بزرگترین مرکز کارآموزی و اشتغالزایی در شهر ارفورت قراردارد

معاون شهردار ارفورت آلمان نیز با بیان اینکه بزرگترین مرکز کارآموزی و اشتغالزایی در شهر ارفورت قراردارد، گفت: در این خصوص برای شهرهای همدان و ارفورت زمینه همکاری وجود دارد.

پیتر زایس با بیان اینکه همدان سه برابر شهر ارفورت تاریخ و دو برابر این شهر، جمعیت دارد، عنوان کرد: تاریخ و قدمت شهر همدان جالب توجه است.

وی با اشاره به اینکه آلمان اکنون در تکنولوژی مدرن حرف برای گفتن دارد، عنوان کرد: مدیریت پسماند و حفظ و نگهداری محیط زیست همواره برای شهرداری ارفورت در اولویت بوده است.

زایس با بیان اینکه ۲۰ سال پیش معادن زغال سنگ ارفورت تعطیل شد و از آن پس در شهر ارفورت برای تولید برق و گرما از گاز استفاده می‌شود و در حال حاضر نیز برای تولید برق از انرژی خورشیدی و بادی استفاده میکنیم، افزود: در شهر ارفورت ۸۰ قطار درونشهری با برق خورشیدی کار می‌کند.

شهر ارفورت بستری برای گفتمان و معرفی ایران اسلامی شده است

مدیرعامل خانه ایران در شهر ارفورت آلمان نیز در این نشست با بیان اینکه شهر ارفورت بستری برای گفتمان و معرفی ایران اسلامی شده است، اظهار داشت: سفر هیئت آلمانی به همدان در قالب سومین سفر کاروان صلح است.

پیروزان محبوب با بیان اینکه همدان دارای قابلیتهای بسیاری در حوزه گردشگری و آثار تاریخی است که می‌توان در ارفورت، نمایشگاهی از صنایع دستی این شهر برپا کرد، گفت: همدان دارای تاریخی کهن و قدمتی در خور توجه است.

وی با تاکید بر اینکه نقاط اشتراک همدان و ارفورت قابل توجه است، گفت: از این ظرفیت میتوان برای معرفی ایران در اروپا استفاده کرد.

مدیرعامل خانه ایران در ارفورت تاکید کرد: همدان دارای صنعت فرش و رنگرزی است که از این داشته‌ها می‌توان برای ایجاد ثروت در همدان استفاده کرد.

همدان در بحث حمل و نقل شهری نیاز به کارها و اقدامات بسیاری دارد

سخنگوی شورای شهر همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه در شهر همدان در بحث حمل و نقل شهری نیاز به کارها و اقدامات بسیاری است، گفت: در حوزه مدیریت شهری از همه ظرفیت‌ها برای مدیریت شهر و ارائه خدمات مناسب استفاده شده است.

کامران گردان با بیان اینکه در زمینه مدیریت شهر همدان از شهرهای موفق جهان الگوبرداری شده است، اضافه کرد: مباحث خدمات شهری، پسماند و المان‌های شهری در همدان نیازمند بازنگری است.

وی با اشاره به اینکه تندیسهای سطح شهر باید بر اساس و با توجه به فرهنگ  شهر ساخته و اجرا شوند، عنوان کرد: مجموعه مدیریت شهری بزودی میدان مرکزی همدان را به شکل سابق بازمی گرداند.

وی با بیان اینکه این میدان توسط یک مهندس آلمانی طراحی و ساخته شده است، ادامه داد: میدان مرکزی همدان به دلیل اینکه به نام بنیانگذار انقلاب اسلامی نامگذاری شده از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

کد خبر 3600241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha