۲۹ فروردین ۱۳۹۵، ۱۲:۳۸

فرمانده لشکر۷۷ پیروز ثامن الائمه(ع):

هیچ کشوری حق مداخله درامور داخلی ایران را ندارد

هیچ کشوری حق مداخله درامور داخلی ایران را ندارد

بجنورد - فرمانده لشکر ۷۷ پیروز ثامن الائمه گفت: هیچ کشوری حق مداخله در امورداخلی کشورمان را ندارد و اجازه نمی‌دهیم برای تجهیزات نیروهای مسلح ما تصمیم گیری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ دوم رضا آذریان در مراسم بزرگداشت روز ارتش در بجنورد اظهار کرد: پس از ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی مهم‌ترین روز تاریخی روز ۲۹ فروردین روز ارتش و نیروی زمینی است.

وی با اشاره به اینکه تضعیف ارتش تضعیف اسلام است، افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیاری به همراه داشته ونتایج ارزشمندی را کسب کرده است.

امیر آذریان گفت: مبارزه با گروهک‌های ضد انقلاب، فتح المبین، موفقیت درعملیات‌های بیت المقدس، طریق القدس و ... از موفقیت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس است.

وی ضمن هشدار به دشمنان ایران اسلامی تصریح کرد: دشمنان بدانند ملت ایران و نیروهای مسلح همواره با تمام قوا آماده حضور در میدان مبارزه هستند و تمام توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان را خنثی می‌کنند.

فرمانده لشکر ۷۷ پیروز ثامن الائمه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت بنیه دفاعی گفت: هیچ کشوری حق مداخله در امورداخلی کشورمان را ندارد و اجازه نمی‌دهیم برای تجهیزات نیروهای مسلح و تقویت نیروی دفاعی ما تصمیم گیری کنند.

وی افزود: ایران برای تجهیز نیروهای مسلح خود وابسته هیچ کشوری نیست و این امر مایه افتخار کشورمان است.

امیر آذریان با اشاره به اینکه ارتقای توان دفاعی کشور به معنای تهدید برای منطقه نیست، اظهار کرد: باید عوامل بازدارنده ما روز به روز تقویت شوند.

وی تصریح کرد: هم اکنون نیروهای مسلح ما علاوه بر مرزهای ایران در آنسوی مرزها نیز حضور دارند و فضای ناامنی را برای دشمنان نظام اسلامی ایجاد کرده اند.

وی تاکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران با تمام توان و قوا همواره آماده دفاع از میهن است و اجازه تعرض دشمنان به سوی مرزها را نمی‌دهند.

نیروهای مسلح باید بیش از پیش تقویت شوند

استاندار خراسان شمالی نیر در این مراسم بر تقویت نیروهای مسلح بیش از گذشته تاکید کرد و گفت: سالانه منابع مالی بسیاری برای توانمندسازی نیروهای مسلح هزینه می‌شود و از این روز شاهد توسعه زیرساخت‌ها در این حوزه هستیم.

سید علی اکبر پرویزی با تاکید بر تقویت بیش از پیش نیروهای مسلح اظهار داشت: باید در برنامه ششم توسعه سطح امنیتی کشور ارتقا یابد و همانطور که در دنیا برای تقویت نیروهای مسلح سرمایه گذاری می‌شود در کشور ما نیز بایستی با چنین ظرافتی به تقویت نیروهای مسلح نگاه کرد.

پرویزی افزود: خوشبختانه نیروهای مسلح کشورمان از چنان توانایی و قدرتی برخوردار هستند که بیگانگان جرات حمله به این کشور را ندارند.

استاندار خراسان شمالی هچنین وضعیت استان در تمام زمینه‌ها را امن اعلام کرد و گفت: طی سال گذشته آسیب‌ها و تهدیدها در استان کاهش یافته که امیدواریم این روند در سال جاری نیز ادامه داشته باشد.

وی گفت: با وجود مرزهای امن در خراسان شمالی مردم این استان در امنیت کامل زندگی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با روز ارتش، رژه یگان های نمونه نیروهای مسلح مستقر در خراسان شمالی در بولوار مصلی بجنورد برگزار شد.

یگان های ویژه نیروهای زمینی اعم از یگان نمونه تیپ ۱۳۰ ارتش، پدافند هوایی شهرآباد، سپاه جواد الائمه(ع) استان، ناجا و مرزبانی و یگان های موتوری جهاد سازندگی و هلال احمر از مقابل تمثال مقام حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری فرماندهی کل قوا رژه رفتند.

در این مراسم استاندار خراسان شمالی، قائم مقام نماینده ولی فقیه و امام جمعه بجنورد، فرماندهان نظامی و انتظامی، شماری از مسئولان دستگاههای اجرایی و مردم همیشه درصحنه استان حضور داشتند.

کد خبر 3600972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha