۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۷:۴۲

در شیراز؛

بداهه نویسی خوشنویسان در بزرگداشت سعدی

بداهه نویسی خوشنویسان در بزرگداشت سعدی

شیراز- به مناسبت بزرگداشت استاد سخن، سعدی شیرازی گروهی از خوشنویسان به بداهه نویسی در آرامگاه شیخ اجل می پردازند.

مجید چیزفهم دانشمندیان، مدیرعامل انجمن خوشنویسان استان فارس، در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: در این مراسم اساتید و فارغ التحصیلان فوق ممتاز و اعضای رسمی انجمن خوشنویسان شیراز  به هنرنمایی و خلق آثار خوشنویسی از اشعار و حکایات سعید شیرازی می پردازند.

وی از برگزاری نمایشگاهی نیز در حاشیه این برنامه خبر داد و گفت: نمایشگاه یکروزه ای از آثار هنرمندان خوشنویس در حاشیه بدهه نویسی یادروز سعدی دایر و آثار هنری در معرض دید علاقه مندان این هنر شریف قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل انجمن خوشنویسان فارس با بیان اینکه خوشنویسی بدانه نویسی همان خلق آثاری است که هنرمند بدون آمادگی قبلی و به صورت انتزاعی بوجود می آورد، ادامه داد: از تصحیح، قلم گیری، تذهیب، پرس و دیگر آرایه های لازم که برای آثار نمایشگاهی معمول لازم است، در بداهه نویسی اثری نیست و فی البداهه کار خلق می شود.

چیزفهم همچنین، گفت: حکایت های شیخ اجل و غزلیات و قصاید و قطعات سعدی یک از وزین ترین گنجینه های ادب فارسی است که مرزها را سده هاست که درنوردیده و در جای جای گیتی مشتاقان و مریدان خاص خود را داراست.

برنامه بداهه نویسی آثار سعدی، شنبه چهارم اردیبهشت ماه جاری از ساعت 15 تا شامگاه در آرامگاه سعدی برگزار می شود تا ضمن احترام به مقام شیخ اجل سعدی شیرازی باعث ترویج هنر قدسی خوشنویسی شود.

کد خبر 3604646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha