۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۱:۰۵

گسترش همکاری مشترک شهرداری وموسسه مدیریت و ارزیابی محیط زیست

گسترش همکاری مشترک شهرداری وموسسه مدیریت و ارزیابی محیط زیست

به منظور گسترش همکاریهای بین المللی جلسه ویدئو کنفرانس رئیس ستاد محیط­ زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با پروفسور مارتین باکستر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در راستای گسترش استفاده از استانداردهای بین­المللی محیط­زیستی در مدیریت شهری، نشست مشترکی بین رئیس ستاد محیط­زیست و توسعه پایدار و آقای پروفسور مارتین باکستر عضو ارشد موسسه بین­المللی مدیریت و ارزیابی محیط­زیست (IEMA)، عضو کمیته تدوین استاندارد بین­المللی ISO۱۴۰۰۱ و نماینده بریتانیا در مدل مدیریت محیط­زیست و برنامه ممیزی (EMAS) کمیسیون اروپا، از طریق ویدئو کنفرانس برگزار گردید.

محمدمهدی گلمکانی در آغاز این دیدار ضمن اشاره به اقدامات گسترده این ستاد در زمینه استانداردسازی فرایندهای مدیریت شهری در حوزه محیط­زیست، همکاری­های مشترک بین­المللی و استفاده از تجارب موفق جهانی را در مسیر توسعه پایدار شهری و تبدیل پایتخت جمهوری اسلامی ایران به یک کلان­شهر پیشرو، حائز اهمیت دانست. وی در ادامه با اشاره به استقرار استاندارد بین­المللی نظام مدیریت محیط­زیست (ISO۱۴۰۰۱) در مجموعه شهرداری تهران، بهبود عملکرد این استاندارد و استقرار و بهره­برداری از پیشرفته­ترین مدل­ها و استانداردهای بین­المللی موجود را از دغدغه­های اصلی این ستاد برشمرد.

پروفسور باکستر در این دیدار ضمن ابراز علاقه به گسترش همکاری­های مشترک بین موسسه IEMA و ستاد محیط­زیست با تشریح استانداردهای بین­المللی محیط­زیست بویژه EMAS، جزئیاتی از وضعیت استقرار استانداردهای محیط­زیستی بین­المللی را در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا ارائه نمود.

نماینده بریتانیا در استاندارد EMAS، با پاسخ به پرسش­های حاضرین، نمونه­هایی از تجارب موفق اتحادیه اروپا در استقرار مدل­های مدیریت محیط­زیست در شهرداری لستر (­شهر سبز اروپا در سال ۲۰۱۵)  ارائه نمود.

دکتر گلمکانی با اشاره به اهمیت این دیدارها در بهره­مندی مشترک از تجارب موفق، و متعاقب آن پرهیز از دوباره کاری­ها و شناخت صحیح از کارکرد استانداردهای محیط­زیستی قابل کاربرد در کلان­شهر تهران، ابراز امیدواری نمود ادامه برگزاری این نشست­های مشترک بین­المللی گامی در راستای بهره­مندی شهروندان از محیط­زیستی سالم باشد.

 

کد خبر 3606013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha