۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۴۶

هوای هفته گذشته تهران ۴روز پاک و ۳ روز سالم بود

هوای هفته گذشته تهران ۴روز پاک و ۳ روز سالم بود

شرایط مطلوب کیفیت هوا در تمامی روزهای هفته گذشته در شهر تهران برقرار بود.

به گزارش خبرنگار مهر، ارزیابی هفتگی کیفیت هوای تهران نشان می­دهد پایتخت در روزهای ۲۸ فروردین تا ۳ اردیبهشت ۴ روز در شرایط پاک و ۳ روز در وضعیت سالم قرار داشته است. مطالعه روند تغییرات میانگین ساعتی غلظت ذرات معلق کمتر از ۱۰ و ۵/۲ میکرون در ایستگاه­های سنجش آلودگی هوا در این بازه زمانی با در نظر گرفتن پارامترهای هواشناسی (سرعت باد، رطوبت نسبی و دما) بر اهمیت نقش الگوهای هواشناسی در کیفیت هوای تهران تاکید می­کند. خوشبختانه در هفته­های اخیر عبور پی در پی امواج بارشی از منطقه به بهبود کیفیت هوای پایتخت کمک شایانی کرده است.

اوایل هفته گذر سامانه بارشی از نوار شمالی کشور و تأثیر آن بر دامنه­های جنوبی البرز سبب وزش باد شدید، افزایش رطوبت نسبی در جو و بارش پراکنده در ارتفاعات شهر تهران گردید که به تبع در برقراری وضعیت  هوا با شرایط پاک موثر بوده است. وزش بادهای شدید (متغیر بین ۸ تا ۱۳ متر بر ثانیه) از سمت غرب در تهویه هوا در سطح شهر موثر بوده است.

بر اساس این گزارش، نمودار گلباد مربوط به دو روز شنبه و یکشنبه به صورت مشخص­تری جهت باد غالب (باد غربی) را نشان می‌دهد. همچنین پارامتر عمق میدان دید در تمامی روزهای این دوره بیشترین مقدار بوده است.  

از روز جمعه نیز به جهت نفوذ موج ناپایدار جدید از شمال غرب به کشور، دامنه­های جنوبی البرز تحت تأثیر فعالیت آن قرار گرفته و به تدریج سبب افزایش ابرناکی، بارش پراکنده و وزش باد نسبتا شدید در این مناطق شده است.

اطلاعات غلظت آلاینده­‌ها بر اساس داده­ ایستگاه­‌های شرکت کنترل کیفیت هوا و اطلاعات هواشناسی اندازه­گیری شده در ایستگاه مهرآباد از پایگاه اطلاعات دانشگاه وایومینگ تهیه شده است.

کد خبر 3606861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha