۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۹:۰۱

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:

مهمترین وظیفه آموزش و پرورش در اقتصاد مقاومتی فرهنگ‌سازی است

مهمترین وظیفه آموزش و پرورش در اقتصاد مقاومتی فرهنگ‌سازی است

کرمان- مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: مهمترین وظیفه آموزش و پرورش در حوزه اقتصاد مقاومتی، فرهنگ سازی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، محمد محسن بیگی در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش استان کرمان، خود باوری و اعتماد مردم را از مهمترین شاخصه های اقتصاد مقاومتی برشمرد و اظهار کرد: به منظور دستیابی به اقتصاد مقاومتی باید فرهنگ آن در جامعه ایجاد و نهادینه شود.

وی از آموزش و پرورش به عنوان موثرترین دستگاه فرهنگی و فرهنگسازی کشور نام برد و تصریح  کرد: نقش مدارس و فرهنگیان در ترویج  فرهنگ  اقتصاد مقاومتی انکار ناپذیر است.

محسن بیگی فرهنگ سازی فرهنگ کار و کار آفرینی  و تغییر نگرش در حوزه اقتصاد مقاومتی را از اولویت های مهم آموزش و پرورش دانست و خاطر نشان کرد: هدایت وتحصیل دانش آموزان در هنرستان های فنی و حرفه ای و کار دانش، مصداق عینی تحقق اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به سرمایه های درون و برون سازمانی آموزش و پرورش اذعان کرد: مدیریت صحیح منابع  انسانی و صرفه جویی در هزینه ها، امکان جبران بخش زیادی از کمبود ها  را فراهم می سازد.

محمد محسن بیگی بر کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی در راستای تربیت نیروی انسانی کارآمد و پویا برای آینده کشور در مدارس تاکید کرد.

وی اظهار کرد: معلمان، مسئولان آموزش و پرورش و مدیران مدارس متولیان اصلی امر تعلیم تربیت هستند و باید با بازدید های میدانی و تحلیل های مستمر از فعالیت های مدارس مطالبه گر حقوق دانش آموزان باشند.

محسن بیگی با بیان اینکه اهداف آموزش و پرورش از لحاظ کمی محقق شده است، گفت: باید با برنامه ریزی اصولی متناسب با وضعیت موجود  در زمینه کیفیت بخشی به  فعالیت ها در آموزش و پرورش تلاش شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان بر به‌روز رسانی علمی معلمان در راستای ارتقاء سطح آگاهی و دانش آنها متناسب با پیشرفت تکنولوژی و علم روز دنیا نیز تاکید کرد.

محمد محسن بیگی با بیان اینکه آموزش و پرورش مجموعه ای بهم پیوسته مانند یک خانواده است، گفت: آموزش و پرورش می تواند با همدلی و تعامل با  سایر دستگاه های اجرایی الگویی موفق از نظام جمهوری اسلامی ایران را به دنیا معرفی کند.

وی با اشاره به پاره ای از آسیب های اجتماعی موجود در جامعه خاطر نشان کرد: نقش آموزش و پرورش در هویت یابی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی  اجتناب ناپذیر است.

کد خبر 3606964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha