۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۱:۳۷

ارائه خدمات سلامت محور در دهکده سلامت پهنه شرق تهران

ارائه خدمات سلامت محور در دهکده سلامت پهنه شرق تهران

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 13 از ارائه خدمات سلامت محور این منطقه در دهکده سلامت پهنه شرق تهران خبر داد .

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل عربلو، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۳ با بیان اینکه سلامت محوري شهروندان يکي از ايده هايي است ، که مورد توجه مديريت شهري قرار گرفته است، تصریح کرد: بي شک حفظ و تامين سلامت و ارتقاي آن از وظايف تک تک شهروندان است و اين مهم نيازمند برخورداري از آگاهي هاي ضروري بهداشتي و توجه به پيشگيري پيش از درمان  است.

وی با اشاره نواختن زنگ سلامت در مدارس سطح منطقه ۱۳، همزمان با فرارسيدن هفته سلامت عنوان داشت: در همين راستا دهکده سلامت با برپايي ۱۵ ايستگاه به مدت يک هفته آماده ارائه خدمات رايگان  به شهروندان شرق تهران است.

معاون شهردار منطقه ۱۳در عین حال تصریح کرد: برپايي غرفه هاي تست قند خون، فشار خون، معاينه هاي رايگان پزشکي،ارائه خدمات مشاوره فردي و روان شناسي، عضو گيري کانون هاي خانه هاي سلامت و معرفي فعاليت هاي اداره سلامت منطقه از ديگر برنامه هاي تدارک ديده شده در جشنواره دهکده سلامت است.

وي افزود: توزيع اقلام آموزشي، ارسال پيامک شهروندان و اعضاي کانون هاي سلامت، اطلاع رساني عمومي و تبليغات شهري از برنامه هاي اجرايي در هفته سلامت است.

عربلو برپايي همايش هاي مختلف با هدف آموزش لازم ، برگزاري برنامه هاي ورزشي و نيز کارگاه هاي مختلف را از ديگر برنامه هاي هفته سلامت برشمرد و افزود: نواختن زنگ سلامت با حضور شهردار ناحيه ، دبير هيئت امناي محله و مدير اجتماعي محله در سطح مدارس منتخب، اجراي چكاپ سلامتي در يكي از مدارس محله همراه با  ويزيت پزشك عمومي، معاينه دهان و دندان و مشاوره تغذيه و روانشناسي، برپايي ايستگاه چكاپ سلامت  در بوستان های خيام، فلكه دوم نيروي هوايي، پارك پيروزي و  بوستان دانش آموز همراه با غرفه چكاپ سلامت و غرفه كودك و ارائه فعاليتهاي مرتبط با طرح آسمان آبي زمين پاك، برگزاري كلاس ها و کارگاه های  آموزشي و برگزاري چكاپ هاي سلامتي و تورهای آموزشی و تفریحی با موضوع آسمان آبی زمین پاک،  ارائه خدمات در ميادين ميوه تره بار و ايستگاههاي مترو ، برگزاری همایش با عنوان غلبه بر دیابت و انجام  بازدید و عیادت از بیماران یکی از بیمارستان های سطح منطقه از دیگر برنامه های سلامت محور منطقه سیزده در طول هفته سلامت است.

گفتنی است ، دهکده سلامت با "شعار غلبه بر ديابت" با مشارکت مناطق ۴،۸، ۱۳، ۱۴ و ۱۵  به میزبانی شهرداری منطقه ۴ برپا شده است.

کد خبر 3607051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha