۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۱۸

ادامه پس لرزه های اسنادی که جای سوال دارند؛

«موساک فونسکا» ماه آینده افشاگری می کند

«موساک فونسکا» ماه آینده افشاگری می کند

کنسرسیوم بین المللی روزنامه نگاران اعلام کرده است اطلاعات مالی ۴۰۰ نفر از تجار و سیاست مداران پاکستانی را از طریق «موساک فونسیکا» افشا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه «پاکستان»، کنسرسیوم بین المللی تحقیقاتی روزنامه نگاران اعلام کرده است در ۹ می ۲۰۱۶ پایگاه اطلاع رسانی جدیدی راه اندازی خواهد کرد و در این پایگاه لیستی ۴۰۰ نفره از تجار و سیاستمدارن پاکستانی را نیز ارایه خواهد کرد که در خارج از پاکستان صاحب املاک،مستغلات و سپرده های مالی هستند.

در پایگاه جدید کنسرسیوم بین المللی روزنامه نگاران که برای همه کاربران اینترنتی قابل دسترسی می باشد اطلاعات بیش از ۲۰۰ هزار از شرکت های خارجی در دنیا بارگذاری خواهد شد.  

 این کنسرسیوم در ادامه اعلام کرده است: دستیابی به اطلاعات شرکتهای نظامی با وجود محدودیتهای نظامی امکان پذیر نبود. اما لیستی از سیاسیون و تجار پاکستانی که در شرکتهای مالی خارجی و همچنین خرید املاک و مستغلات در خارج از پاکستان سرمایه گذاری کرده اند و نیز در بانکهای سوئیس، هنگ کنگ، سنگاپور، ایرلند سپرده گذاری کرده اند را منتشر می کند. در گزارش آمده است بیشتر کسانی که در این لیست قرار دارند متعلق به شهرهای کراچی و لاهور هستند و در منطقه مسکونی «دیفنس» زندگی می کنند.

این اطلاعات توسط شرکت حقوقی «موساک فونسکا» بدست آمده است و افرادی از ۲۰۰ کشور دنیا در این لیست قرار دارند. در ادامه این گزارش آمده است کاربران اینترنتی در دنیا به آسانی می توانند در ۹ می به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند از سویی گفته شده است به دلیل بعضی محدودیتها تمام اطلاعات منتشر نخواهد شد.

لازم به ذکر است شرکت حقوقی «موساک فونسکا» اطلاعات مالی از سیاست مداران مطرح جهان کرد که در نتیجه آن نخست وزیر ایسلند از مقام خود استفعا کرد. علاوه بر این در این لیست نام پدر «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس، نام فرزندان «نواز شریف» نخست وزیر پاکستان نیز شامل بود.

نکته عجیب در این رابطه آن است که تا کنون نام هیچ یک از مقامات امریکایی در آن دیده نشده است.

احزاب مخالف دولت در پاکستان به نواز شریف فشاری مضاعف وارد کرده اند که وی از مقام خود استعفا نماید و در روزهای اخیر «عمران خان» رهبر حزب انصاف پاکستان نهضت مبارزه با فساد مالی در شهرهای بزرگ پاکستان از جمله کراچی و اسلام آباد براه انداخته است تا بتواند به گونه ای قدرت سیاسی نواز شریف را تضعیف نمود راه را برای به قدرت رسیدن خود هموار نماید.

کد خبر 3609321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha