۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۵۱

در پی اعلام برگزاری مراسم روز بزرگداشت روانشناس؛

شورای فرهنگ عمومی درج روز روانشناس و مشاور در تقویم را رد کرد

شورای فرهنگ عمومی درج روز روانشناس و مشاور در تقویم را رد کرد

در پی اعلام برگزاری مراسم «روز بزرگداشت روانشناس»، شورای فرهنگ عمومی طی اطلاعیه‌ای درج این روز در تقویم را رد و اعلام کرد: برگزاری هر گونه مراسم و فعالیتی تحت این عنوان، وجه قانونی ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی که معاون نظارت حرفه‌ای و امور کمیسیون‌های سازمان نظام روانشناسی روز گذشته خبرنگاران را دعوت کرده بود تا در نشستی خبری جزییات نخستین مراسم بزرگداشت «روز روانشناسی و مشاوره» را - که قرار است فردا پنجشنبه ۹ اردیبهشت در تالار وحدت در تهران برگزار شود - اعلام کند، شورای فرهنگ عمومی کشور ساعاتی پیش در اطلاعیه‌ای تصریح کرد: «تاکنون ۹ اردیبهشت به عنوان روز روانشناس و مشاور در تقویم رسمی کشور درج نگردیده است و برگزاری هر گونه مراسم و فعالیتی تحت این عنوان، وجه قانونی ندارد.»

در اطلاعيه دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در خصوص روز روانشناس و مشاور که از طریق روابط عمومی آن به رسانه‌ها ارسال شده، آمده است: روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی با تاکید بر اهمیت جایگاه روانشناسان و مشاوران بر سلامت جامعه به اطلاع می‌رساند که ۹ اردیبهشت اگر چه مصادف با روز جهانی روانشناس و مشاور است ولی تاکنون مراحل قانونی برای درج در تقویم کشور را طی ننموده است. هر گونه مراسم و فعالیتی تحت عنوان بزرگداشت «روز» روانشناس و مشاور وجه قانونی ندارد. شایسته است رسانه‌ها و دستگاه‌ها برای فعالیت‌ها و اطلاع‌رسانی، این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

بر اساس این گزارش، دکتر محمد حاتمی، رییس ستاد بزرگداشت روز روانشناسی و مشاوره، روز گذشته (سه‌شنبه ۸ اردیبهشت ماه) در یک نشست خبری گفته بود: از مدت‌ها پیش سازمان نظام روانشناسی به شورای فرهنگ عمومی برای تعیین یک روز در زمینه روانشناسی و مشاوره درخواست داده بود. این شورا روز ۱۸ فروردین ماه را پیشنهاد داد ولی ما روز ۹ اردیبهشت ماه را به عنوان روز روانشناس پیشنهاد دادیم، چون در این روز قانون سازمان نظام روانشناسی تصویب شده بود و علاوه بر آن خواستار افزوده شدن کلمه مشاور به روانشناس در عنوان این روز شدیم. قرار است این روز در تقویم ملی ثبت شود و علاوه بر آن سازمان ملل ۹ اردیبهشت را روز روانشناسی اعلام کرده است.

معاون نظارت حرفه‌ای و امور کمیسیون‌های سازمان نظام روانشناسی با اشاره به استقبال از مراسم بزرگداشت روز روانشناسی و مشاوره اظهار کرد: ۲۲ استان پیشنهاد کرده‌اند که مراسمی را همزمان یا پس از آن برپا کنند. سه چهار نفر از مقامات کشوری و شخصیت‌های علمی و هنری برای حضور و حتی سخنرانی در این مراسم اعلام آمادگی کرده‌اند که از جمله آن‌ها به علیرضا خمسه می‌توان اشاره کرد. مهمترین بخش مراسم ما، بخش تقدیر است و در آن از پیشکسوتان روانشناسی و مشاوره، مدیران روانشناسی فعال، مدیرانی که روانشناس نیستند اما به ارتقای این رشته کمک کرده‌اند، جانبازان، معلولان و خانواده‌های شهدای روانشناس و مسوولان سازمان نظام روانشناسی و مشاوره تجلیل می‌کنیم.

کد خبر 3609609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha