۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۷:۰۲

مدیر کل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی:

۱۱ هزار کارگر ساختمانی در خراسان جنوبی بیمه شدند

۱۱ هزار کارگر ساختمانی در خراسان جنوبی بیمه شدند

بیرجند- مدیر کل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: تا کنون ۱۱ هزار و ۱۱۷ کارگر ساختمانی در استان بیمه شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی تامین اجتماعی خراسان جنوبی مجید درویشی اظهارکرد: اردیبهشت ماه سال گذشته تعداد یک هزار و ۸۰۰ نفر سهیمه برای بیمه کارگران ساختمانی اختصاص یافته بود که در بین شعب استان توزیع و ابلاغ شد و واجدین شرایط نیز جذب شدند.

وی تصریح کرد: با این سهمیه‌ها آمار کارگران ساختمانی بیمه شده استان به ۱۱ هزار و ۱۱۷ نفر افزایش یافت.

 وی ادامه داد: طرح بیمه کارگران ساختمانی از تیر ماه سال ۸۹ در کشور اجرایی شده که با توجه به قانون، افرادی واجد شرایط استفاده از این بیمه هستند که ضمن داشتن کارت مهارت معتبر از سوی سازمان فنی وحرفه ای بطور مستقیم درمشاغل صنعت ساختمان اشتغال داشته و نیز مشمول مقررات خاص از نظر بیمه و بازنشستگی نباشند.

به گفته وی هفت درصد حق بیمه کارگران ساختمانی توسط شخص بیمه شده پرداخت و ۲۰ درصد باقیمانده از محل صدور پروانه های ساختمانی تأمین می‌شود.

وی همچنین افزود: کارگران تحت پوشش این نوع بیمه از دفترچه خدمات درمانی، بازنشستگی، ازکارافتادگی و سایر مزایای مندرج در قانون تأمین اجتماعی بهره مند می‌شوند.

درویشی مشاغلی که شامل کارگران ساختمانی می‌شود را آرماتور بند، بتن ساز و بتن ریز، قالب بند و کفراژ بند، جوشکار اسکلت فلزی، بنای سفت کار، لوله کش گاز خانگی و تجاری، لوله کش و نصاب وسایل بهداشتی، عایق کار رطوبتی و آسفالت کار ابنیه، کارگر نگهداری بتن، کارگر نقشه بردار، گچ کار، سنگ کار، کاشی کار، درب و پنجره ساز فلزی، برق کار ساختمان و نقاش ساختمان ذکر کرد.

وی گفت: زیر مجموعه این مشاغل شامل کارگر عمومی، کمک، و استادکار می‌باشد و درصورتی که بطور مستقیم در ایجاد، توسعه یا تعمیر ساختمان اشتغال داشته باشند شامل قانون بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی خواهند بود.

به گفته درویشی به منظور کنترل بیمه شدگان در صنعت ساختمان که زیر پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند، فهرست آنان توسط شعب سازمان دراختیار اتحادیه صنف صنعت ساختمان قرار می‌گیرد و این اتحادیه با همکاری شعب تأمین اجتماعی نسبت به بازرسی اقدام کرده و در صورت خروج بیمه شدگان از صنعت ساختمان و اشتغال به کار دیگری نسبت به قطع بیمه آنان اقدام می‌کند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این اگر فردی با داشتن کارت مهارت فنی به فعالیت دیگری اشتغال داشته باشد و اقدام به ثبت نام بیمه کارگران ساختمانی کرده باشد پس از انجام بازرسی تحقیقی برای لغو قرارداد آنها اقدام می‌شود که در این رابطه گام‌های خوبی برداشته شده است.

کد خبر 3609766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha