۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۲۵

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره):

۲۶۶ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان اختصاص می یابد

۲۶۶ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان اختصاص می یابد

رشت- رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به عملکرد گیلان در حمایت از مددجویان تحت پوشش این کمیته گفت: امسال ۲۶۶ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان اختصاص می یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، پرویز فتاح با بیان اینکه عملکرد گیلان در پرداخت تسهیلات به مددجویان کمیته امداد مثبت است اظهار کرد: طبق آمار در سال ۹۴، ۸۱ درصد تعهدات بانک‌ها تحقق یافته و برخی از بانک‌ها از تکالیف خود فراتر عمل کردند و تأثیرات این تسهیلات در زندگی نیازمندان قابل مشاهده است.

وی تلاش استاندار گیلان و مجموعه‌ مدیریتی استان را یک امدادگری واقعی دانست و افزود: اگر به این قشر ضعیف جامعه رسیدگی نشود آسیب‌های اجتماعی بیشتر خواهد شد.

رئیس کمیته امداد کشور تعداد تسهیلات اشتغالزایی در سال ۹۴ را ۱۰۵ هزار فقره با رقمی حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد : این تعداد در سال جاری به ۲۶۶ هزار فقره افزایش پیدا کرده است که می‌تواند قشر عظیمی از مددجویان را به خودکفایی برساند.

فتاح به اهتمام ویژه دولت در بخش اشتغال در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نامگذاری شده است اشاره کرد و گفت: دستیابی به این هدف دور از دسترس نیست.

وی با بیان اینکه در سال جاری برای ساخت مسکن روستایی و شهری مددجویان کمیته امداد به هر مقدار که زمین مهیا و اعلام آمادگی شود اقدام خواهیم کرد افزود: با این اقدامات تلاش خواهیم کرد قشر کثیری از مددجویان را خودکفا کرده و از تحت پوشش کمیته امداد خارج کنیم.

رئیس کمییته امداد ادامه داد: منابع حاصل از خارج کردن مددجویان خودکفا از مستمری به سمت مسکن، ازدواج و تحصیل فرزندان مددجویان هدایت می شود.

استاندار گیلان نیز در این دیدار اظهار کرد: کمیته امداد ساخت دو هزار واحد مسکونی برای افراد تحت پوشش خود در استان گیلان را در برنامه قرار دهد و در استان،  زمین آن را مهیا خواهیم کرد.

محمدعلی نجفی با اشاره به اینکه آمار مددجویان کمیته امداد در گیلان بالا است افزود: می‌توان از استعداد افراد تحت پوشش کمیته امداد در راستای اشتغال‌زایی با محوریت فناوری های دانش بنیان بهره برد.

وی گیلان را مستعد سرمایه گذاری در بخش‌های کشاورزی، باغات چای، زیتون و به ویژه کیوی دانست و گفت: کشاورز تحت پوشش، با درک پتانسیل اقتصادی کردن زمین و مزارع خود قطعاً در این مسیر گام بر می‌دارد و کمیته امداد می‌تواند نقش موثری در ایجاد زمینه‌ آن ایفا کند.

کد خبر 3611228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha