۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۱۱

رضا رشیدپور در گفتگو با مهر:

خاطرات تلخ ممنوع‌التصویری را فراموش می‌کنم/«حالا خورشید» طلوع کرد

خاطرات تلخ ممنوع‌التصویری را فراموش می‌کنم/«حالا خورشید» طلوع کرد

رضا رشیدپور که از امروز صبح برنامه «حالا خورشید» با اجرای وی روی آنتن شبکه سه رفته است درباره ساختار و ویژگی‌های این اثر توضیح داد.

رضا رشیدپور در گفتگو با خبرنگار مهر از اجرای یک برنامه شبانگاهی در پایان هفته در شبکه سه سخن گفت که با برنامه «صفر صفر» وی در ایام نوروز شباهت دارد و درباره آن بیان کرد: برنامه ای در آخر هفته ها دارم که مدل گفتگوهای صفر صفری را دارد و قرار است با عنوان «حالا مهتاب» پنجشنبه شب ها به صورت زنده از شبکه سوم سیما پخش شود.

وی همچنین با اشاره به یک برنامه صبحگاهی روزانه در شبکه سه سیما با عنوان «حالا خورشید» که از امروز پخش آن آغاز شده است، گفت: «حالا خورشید» نوستالژی برنامه های صبحگاهی‌ام در شبکه یک سیما است. من حدود یک و نیم دهه پیش یک برنامه صبحگاهی در شبکه یک داشتم که بسیار پرمخاطب بود و وقتی شبکه سه سیما به من پیشنهاد اجرای یک برنامه را داد، استقبال کردم چراکه دوست داشتم برای بازگشتن به تلویزیون برنامه‌ای صبحگاهی داشته باشم.

این مجری تلویزیون درباره برنامه «حالا خورشید» توضیح داد: «حالا خورشید» یک مجله صبحگاهی با طعم پرتقالی است که فضایی جذاب، اکتیو و شاد دارد و در کنار آن به اطلاع رسانی و تحلیل اخبار می پردازد. تکرار این برنامه نیز شب ها پخش می شود که گزیده‌ هایی از آن روی آنتن می رود.

مجله صبحگاهی «حالا خورشید» با سایر برنامه های تلویزیون متفاوت است

وی اضافه کرد: مدل برنامه «حالا خورشید» با برنامه های صبحگاهی که تا حالا از تلویزیون دیده ایم، متفاوت است. این مجله صبحگاهی به عنوان یک نمونه مرجع خبری و اطلاع رسانی به کار می رود و تا حدودی چالش هم در آن وجود دارد.

رشیدپور یادآور شد: هر کس وارد استودیوی رضا رشیدپور می شود پیش‌زمینه ای از چالش را در ذهنش دارد. «حالا خورشید» نیز خالی از چالش نیست البته بیشتر برنامه ای شفاف است که با برنامه «شب شیشه ای» شباهت دارد. ما در این برنامه با مردم روراست هستیم و مشکلات و رویدادها را به صورت شفاف مطرح می کنیم.

چهره ها و مسئولان در «حالا خورشید» از کارنامه خود دفاع می کنند

این مجری صدا و سیما با اشاره به فرم معمول برنامه های صبحگاهی بیان کرد: وقتی از برنامه های صبحگاهی سخن می گوییم یاد گزارش و عملکرد مدیران می افتیم، اما این برنامه فارغ از آن اتفاقات است و در بسیاری از روزها ممکن است هیچ مهمانی به برنامه دعوت نشود. فرم برنامه ما بیشتر فرهنگی و هنری است و قرار است به مردم انگیزه موفقیت و زندگی بدهد.

وی که حدود ۷ سال برای کار در صدا و سیما ممنوع‌التصویر بود درباره بخش های برنامه «حالا خورشید» اعلام کرد: بخشی به نام کارنامه داریم که مردم در آن به یک سری از رویدادها و شخصیت ها نمره می دهند. این شخصیت می تواند یک چهره فرهنگی، هنری و یا سیاسی باشد که در طول هفته مردم به او نمره می دهند و در انتهای هفته او به برنامه می آید و از کارنامه خود دفاع می کند. به طور مثال ممکن است مردم به یک وزیر نمره ۱۴ بدهند و او در پایان هفته به برنامه آمده و از عملکرد خود سخن بگوید.

پیش‌تولید برنامه «صفر صفر» ۱۲ ساعت بود

مجری برنامه «صفر صفر» در واکنش به سوالی درباره این برنامه که مدل گفتگوهای آن چالش های کمتری از برنامه «دید در شب» وی که به صورت مجازی تولید می شد داشت، گفت: این نقد کاملا درست است و من این نقد را به دو بخش محتوایی و ساختاری تقسیم می کنم. در بخش محتوایی باید گفت محتوا در تلویزیون با فضای مجازی متفاوت است و ما با این پیش فرض گفتگوهای «صفر صفر» را پیش بردیم. البته گفتگوی این برنامه با چهره هایی از جمله جواد خیابانی، داریوش فرضیایی، حسام نواب صفوی و چند تن دیگر به صورت چالشی برگزار شد.

رشیدپور در واکنش به نقد ساختاری برنامه نیز عنوان کرد: من نقص وله ها، تیتراژ و پلی‌بک را می پذیرم و می دانم که از این حیث ایرادهای فاحشی به برنامه «صفر صفر» وارد بود اما باید این توضیح را هم داد که پیش‌تولید برنامه «صفر صفر» نه ۱۲ هفته و نه ۱۲ روز بود بلکه من از لحظه ای که تصمیم گرفتم «صفر صفر» را روی آنتن ببرم، تنها ۱۲ ساعت فرصت داشتم. درواقع در ۲ روز آخر اسفند به من پیشنهاد شد که در تایم پربیننده شبکه سه برنامه بسازم و در این ۱۲ ساعت استودیویی هم در اختیار نداشتیم و تنها در چند ساعت توانستیم استودیو و دکور را فراهم کنیم. با این حال فکر می کنم این برنامه جذابیت های خود را داشت.

مجری برنامه «حالا خورشید» در پایان با اشاره به آنچه که باعث ممنوع التصویری او شد، بیان کرد: من خاطرات تلخ آن دوران را هرگز نمی بخشم، اما فراموش می کنم.

برنامه «حالا خورشید» شنبه تا چهارشنبه ساعت ۸ صبح از شبکه سه سیما پخش شود.

کد خبر 3611250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • یداله سلیمی ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
      1 0
      با سلام با تشکر از شما مجری عزیز وتوانمند وبرنامه خیلی با حال، حالا تا خورشید امیدوارم دراین برنامه مثل همیشه خوش بدرخشید، ارادتمند شما یداله سلیمی از سربندر (بندرامام خمینی)
    • ایرج ستایش ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
      0 0
      آقای رشید پور برنامه شما را خیلی پسند کردم در ضمن خواهش میکنم از مسولین تقاضا کنید در رابطه با حج غرور ملی را در نظر بگیرند.
    • راضیه سوگندی از مشهد مقدس ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
      0 0
      ممنون از برنامه خوبتون
    • محمد سرچشمه پور ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
      0 0
      ممنون از برنامه خوبتون با اجرای قوی و بدور از قید و بندهای من که عاشق این برنامه هستم پایدار باشید و موفق جناب رشید پور عزیز.
    • کشکولی ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
      0 0
      با سلام برنامه خیلی خوبی دارید ممنون از شما آقای رشید پور امیدوارم هرروز برنامه تون پربارتر از پیش بشود.
    • مهرانگیز ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
      1 0
      سلام.برنامه حالا خورشید خیییییلی عالیه.شما فوق العاده این اقای رشیدپور. ولی تیتراژ پایانی تونو برا دانلود پیدا نمیکنم.
    • GHORBANALI MORADI ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
      0 0
      سلام به شمادیشب توی خودتلویزیون دیدم که رضارویگری عزیزکه خیلی دوستش دارم متاسفانه حالش خیلی بدبودویه نفرزیربغلش روگرفته بودبخداگریه کردم چرابایدباکشوری به این ثروتمندی حال وروزهنرمندانمون اینطوریه پس ملت بایدچی بگن توروخدایه کم بابت این مسایل یه کم جدی بگین ممنون
    • sadegh ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
      0 0
      خییییییییییییییلللللللللللللللللللیییییییییییی عععععععععععععععااااااااااااااااالللللللللللللیییییییییییییههههههههه
    • سپیده عطاری ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
      0 0
      سلام وخسته نباشید به تمام بچه های گروه حالا خورشید امیدوارم از این برنامه های باز هم ساخت بشود ولی شبیه هم نباشد وشاد که مردم ایران به آن بیشتر احتیاج دارند ممنون از برنامه خوبتان
    • تارا جلایر ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
      0 0
      با سلام خدمت افای رشید پور.خسته نباشین و تشکر بابت حالاخورشید.راههای ارتباطی با برنامتون رو اعلام کنید ممنون میشم. در پناه حق
    • احمد ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
      0 0
      سلام اگر من رييس جمهور مي شدم تابع سخنان رهبري بودم
    • میرزاخانی از اراک ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
      0 0
      آفرین بر شما جناب آقای رشیدی خسته نباشی به اراک تشریف بیاورید دوستتان دارم
    • مجتبی ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
      0 0
      من با برنامه شما خیلی حال میکنم ولی یک ساعت کشيدد جلو مجبورم بشينم نگاه کنم و دیر میرسم سر کارم
    • زینب مهبودی ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
      0 0
      سلام وعرض ادب وخسته نباشیدخدمت تمام بچه های گروه حالاخورشیدبه خصوص جناب آقای رشیدپورتوانمندوپرازانرژی. انشالله که همیشه پایداروبرقرارباشید.جاداره همین جابه خانواده همه سربازان عزیزکه درسانحه تصادف به دیارحق شتافتند تسلیت بگویم وازخدای منان برای بازماندگان صبروبرای جانباختگان علودرجات راازخداوندمتعال خواستارم.برای شادی همه اسیران درخاک به خصوص سربازان عزیزمون صلوات برمحمدوآل محمد
    • مهدی ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
      0 0
      سلام برنامه حالا خورشید خیلی جالب و آگاهی دهنده آست با اجرای توانمند اقای رشید پور ممنونم از زحمات شما
    • جمشید رمضانی ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
      0 0
      رسیدگی به اب اشامیدنی روستای بالقلوه که در 55کیلومتری شهرساوه واقع است
    • کبری پایدار ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
      0 0
      برنامه عالی هست فقط لطف کنید تلفن استاد رشیدپور برای پسرم می خوام ترا خدا عزیز تشکر ممنونم
    • عیسی صادقی ازشهرستان چرام استان کهگلویه وبویراحمد ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
      0 0
      سلام ممنونم بابت برنامه خوبتون بااجرای زیبای دوست عزیزم دکتررشیدپوروعیدفطررابه شماومردم عزیزایران وپدرومادرم تبریک عرض میکنم وازشمامیخوام دربرنامه خوبتون پدرم رادعاکنیدشفاپیداکندومریضیش برطرف بشه سپاسگذارم
    • مهندس عیسی صادقی ازچرام _کهگلویه وبویراحمد ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
      0 0
      سلام ممنونم ازبرنامه خوبتون واجرای بسیارزیبای مجری دوست داشتنی دوست عزیزم اقای رشیدپورگل کاشتی لایکتم رشیدپورلطفادربرنامه برای پدرم دعاکنیدشفاپیداکند
    • انیسا مرادی ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
      0 0
      سلام .خیلی برنامه خوبی دارین من که خیلی لذت یبرم از همگی تشکر میکنم.
    • محمد ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
      0 0
      با سلام و احترام خدمت شما من پدرم یه پیرمرد 68 سالس که در سال 90 به دلیل تخریب گسترده اراضی ملی توسط یک شرکت سنگ شکن در استان فارس شهرستان کازرون به اداره منابع طبیعی گزارش تخریب داده و با کارشناس این اداره به محل تخریب رفته، بعد از این قضیه رئیس پولدار این شرکت از پدرم شکایت کرده که ایشان در شرکت اقدام به تهدید آتش زدن شرکت کردن و حالا پدر من به دلیل حفاظت از منابع ملی کشور محکوم به 6 ماه حبس شده فقط بخاطر این که کسی جرات نکنه جلوی تخریب این شرکت رو بگیره. خواهش میکنم پیگیری کنید. لازم به ذکر ک
    • حسین امینی . ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
      0 0
      سلام .آقای رشید پور .واقعا برنامه تون عالیه .دمت گرم
    • مهسا ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
      0 0
      با سلام و سپاس از برنامه خوبتون و سپاس ویژه از آقای رشید پور با اجرای بسیار موفقشون که صبح ها انرژی مونو مضاعف می کنن و برای یه روز پر انرژی آماده می کنن. من چند مین بار است که براتئن پیام میفرستم خواهش می کنم بخونید: خواستم ازتون خواهش کنم در برنامتون راجع به مشکل کار بیشتر صحبت کنین. ما کارشناسی ارشد شهرسازی هستیم و برای کار و جذب نیرو به سازمان های مربوطه و وابسته به شهرداری مراجعه نمودیم ولی همگی آنها متفق القول مارا به منابع انسانی ارجاع دادند و از ما تقاضای معرف “بند پ” شدند. حال آنکه منا
    • بهمن کاشانی ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
      0 0
      دست گلتون دردنکنه .اینقدرخوبید که من یادم رفت سلام کنم.لعنت به اینترنت دوبارپیام نوشتم براتون ولی قبل از تموم شدن.یهو قطع ووصل شد.بهرروی خیلی ممنون اززحمتتون.
    • زهرا ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
      0 0
      ممنون واقعا برنامه جالبیه بخوص اون بخشی که هر کسی داخل ماشینش هر آهنگی رو که دوست داره گوش میده رو ضبط می کنه واقعا بخش جالبیه جون سلیقه افراد رو نشون میده ممنونم
    • شیدا رضایی ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
      0 0
      خیلی خوبه برنامتون خیییییییییلی عالی
    • میثم ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
      0 0
      ممنون خیلی عالیه برنامتون
    • سمیه ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
      0 0
      سلام عمو رضا .خیلی خوشحالم که باز به رسانه برگشتی !تنت سالم دلت شاد.راستی من طرفدار پرسپولیس و حالا خورشیدم
    • آرمیتا ناصح IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
      0 0
      سلام برنامتون خیلی خوبه وبه عشق برنامه دوساعت ازپای تلوزیون کنار نمیرم آقای رشید پور متشکریم از پرانرژی بودنتون یاشاسین اذربایجان
    • طاهاطیبی IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
      0 0
      سلام خسته نباشید انشالله که برنامتون هزروز پر بارتر از روز قبل باشه باتشکر طاها طیبی تهران
    • مهدی یوسفی ازسهرستان اسفراین IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
      0 0
      برنامتون عالی.
    • سارا IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
      0 0
      سلام آقای رشید پور خسته نباشی هر روز صبح خانواده چهار نفره ما با انرژی فراوان شما از خواب بیدار میشه و تا شب انرژی تولید میکنیم خسته نباشی پهلوان خدا قوت دلاور سارا میرزایی از کرمانشاه
    • ریحانه خاکسار۳ IR ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
      0 0
      سلام صبح بخیر برنامه خوبه فقط وقت اضا فه زیاد دارین که الکی دست می زنید گاهی هم میخندید
    • لاله مرادی IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
      0 0
      سلام رضا جان برنامه ات حرف نداره
    • زارعی ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
      0 0
      سلام چرا رضارشید پور غش کرد؟من خیلی نگرانم نمیتونم به کارام برسم خواهش میکنم جواب بدین