۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۳۷

نایب رئیس اول کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس:

منابع بخش فرهنگ و ورزش باید تقویت شود

منابع بخش فرهنگ و ورزش باید تقویت شود

نوشهر - نایب‌رئیس اول کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با تاکید بر اینکه منابع بخش فرهنگ و ورزش باید تقویت شود اظهار امیدواری کرد تا امسال توجه ویژه‌ای به این حوزه‌ها صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد کولیوند بعدازظهر پنجشنبه در اولین همایش سالیانه مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر نوشهر، چالوس، کلاردشت، مرزن آباد، کجور و هچیرود گفت: امروز در فضاهای مجازی و ماهواره‌ها، میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری برای انحراف نسل جوان می‌کنند تا این نسل را از نسل انقلاب جدا کنند و نسل جوان ما در معرض خطرات سنگینی قرار دارد.

وی بابیان اینکه یکی از بحث‌های جدی‌ که می‌تواند نسل جوان ما را از این خطرات حفظ کند، بحث ورزش است، افزود: متأسفانه در کشور هر جا که بودجه کم باشد، ابتدا از بودجه فرهنگی و ورزشی کسر می‌شود. البته، ناگفته نماند که دولت به‌سختی کشور را مدیریت می‌کند، چراکه نقدینگی جامعه در سال ۹۴ بسیار کم بوده است و شاید بتوان گفت که در سال‌های پس از انقلاب، دو سه سال گذشته از سخت‌ترین سال‌ها بوده است.

وی سه زاویه محل درآمد دولت را مالیات‌ها، نفت و مجوزهایی که برای دادوستد صادر می‌کند برشمرد و گفت: در بخش مالیات‌ها و نفت ما واقعاً با مشکل مواجه هستیم و تا جایی که دولت حتی سرانه‌های خود در آموزش‌وپرورش را نیز بعضاً نمی‌توانست پرداخت کند و این‌ها اموری است که کشور با آن مواجه است.

وی گفت: با تلاش نمایندگان، ما توانستیم در شهریور سال گذشته از ماده ۱۸۰ که توازن توسعه در مناطق ایجاد می‌کند، بخش ورزش را نیز سهیم کنیم که امیدواریم امسال با یک نگاه ویژه بتوانیم تأمین منابع برای بخش ورزش و فرهنگ داشته باشیم.

کد خبر 3611251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha