۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۳:۰۱

دویچه وله گزارش داد:

هشدار رئيس اتحادیه تجارت خارجی آلمان پیش از سفر «گابریل» به ایران

هشدار رئيس اتحادیه تجارت خارجی آلمان پیش از سفر «گابریل» به ایران

پیش از سفر معاون صدراعظم آلمان به تهران، رئیس اتحادیه تجارت خارجی آلمان در مورد گسترش مناسبات با ایران هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دویچه وله، «آنتون بورنر» رئیس اتحادیه تجارت خارجی آلمان در مورد گسترش مناسبات با ایران هشدار داد و در آستانه سفر «زیگمار گابریل» وزیر اقتصاد آلمان به تهران گفت بدون پوشش بیمه صادراتی «هرمس» شرکت​های آلمانی تجارتی با ایران نخواهند داشت.

گابریل وزیر اقتصاد و معاون صدراعظم آلمان روز دوشنبه (۲مه/ ۱۲ اردیبهشت) در راس هیات ۱۵۰ نفری از نمایندگان شرکت​های آلمانی به تهران سفر می​کند. او در نشست مشترک کمیسیون اقتصادی ایران و آلمان در تهران در روز سه شنبه ۱۳ اردیبهشت نیز حضور خواهد داشت. این نشست پس از ۱۵ سال برای نخستین بار برگزار می‌شود.

وزیر اقتصاد آلمان و هیات همراهش امیدوارند که قراردادهای مهمی را در تهران با طرف ایرانی خود امضا کنند. اما بسیاری از موانع بر سر حضور شرکت​های آلمانی هنوز برداشته نشده است.

آنتون بورنر رئیس اتحادیه تجارت خارجی آلمان می​گوید شرکت​های اروپایی به بازار ایران چشم دوخته​اند اما تبادلات تجاری این کشور با اروپا به دلیل عدم سرمایه گذاری متوقف خواهد شد.

بورنر پیش از سفر قائم مقام صدراعظم آلمان به تهران تاکید می​کند که شرکت​های آلمانی به دلیل دور زدن تحریم​های آمریکا علیه ایران سال پیش جریمه​های سنگینی پرداخته​اند و به همین خاطر اکنون این شرکت​ها در تجارت با ایران خویشتنداری نشان می‌دهند.

به گفته رئیس اتحادیه تجارت خارجی آلمان موسسه بیمه هرمس آلمان باید ضمانت​هایی برای شرکت‌های آلمانی که با ایران معامله می​کنند را بدهد تا مناسبات طرفین به حالت عادی بازگردد.

بورنر هشدار می​دهد بدون تضمین و پوشش بیمه صادراتی هرمس شرکت​های آلمانی قادر به فعالیت در ایران نیستند.

پوشش بیمه صادراتی هرمس از شرکت​های آلمانی پیش شرط فعالیت​های این شرکت​ها در ایران است. موسسه بیمه هرمس تاکنون ضمانت​های لازم را برای فعالیت​ شرکت​های آلمانی در ایران قبول نکرده است.

کد خبر 3611695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha