۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۳۱

عضو هيئت داوران همايش بين المللي بانوان فعال قرآني:

حوزه پژوهش و ترویج در فعالیت‌های قرآنی بانوان پررنگ‌تر شود

حوزه پژوهش و ترویج در فعالیت‌های قرآنی بانوان پررنگ‌تر شود

داور هفتمین همایش بین المللی بانوان فعال قرآنی گفت: در عرصه فعالیت‌های قرآنی بانوان توجه کمتری به پژوهش‌های قرآنی و تبلیغ و ترویج وجود داشته است و در این حوزه‌ها کمبودهای بسیاری داریم.

 به گزارش خبرگزاری مهر، مژگان خان‌بابا، عضو هیئت داوران هفتمین همایش بین المللی بانوان فعال قرآنی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در این همایش را طبق آیین‌نامه به ۱۰ شاخص تقسیم کرده‌ایم، گفت: مادر خانواده قرآنی، وقف قرآنی، داوری مسابقات قرآن، آموزش قرآن، تبلیغ و ترویج قرآنی، پژوهش‌های قرآنی، مدیریت قرآنی، فعالیت‌های هنری، فضای مجازی و رسانه‌ای و افتخارآفرینی از جمله بخش‌هایی هستند که در هر بخش بانوان فعال انتخاب می‌شوند.

وی افزود: هر یک از این بخش‌ها توصیفاتی دارد که با شاخص‌های مستقیم و غیرمستقیم در ارتباط هستند و امتیاز براساس این شاخص‌های مستقیم و غیرمستقیم به بانوان تعلق می‌گیرد و هر بانویی که امتیازی بیشتری داشته باشد برای تجلیل در رشته مورد نظر انتخاب می‌شود.

خان‌بابا ادامه داد: همچنین طبق رزومه‌ای که از سوی بانوان قرآنی برای ما ارسال شده است مدارک آنها را بررسی کرده و گاهی اوقات به صورت شفاهی نیز با آنان گفت‌وگو می‌کنیم تا به صحت و سقم مدارک ارسال شده پی ببریم و انتخاب دقیق‌تری داشته باشیم.

وی در این بخش از سخنان خود با اشاره به همایش بانوان فعال قرآنی که هرساله به همت سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود، گفت: با توجه به اینکه سازمان اوقاف شاخص‌ترین و برجسته‌ترین سازمانی است که دست‌اندرکار مسائل قرآنی در کشور است توجه جامعه قرآنی به سمت این سازمان زیاد است و در صورتی که این سازمان فراخوانی را اعلام کند مردم توجه بیشتری به آن خواهند داشت.

این قاری قرآن عنوان کرد: با توجه به گستردگی مخاطبان سازمان اوقاف، به نظر می‌رسد، می‌توانیم به ناب‌ترین افراد دست پیدا کنیم و بهترین‌های جامعه قرآنی بانوان را از طریق همایش بانوان فعال قرآنی معرفی کنیم.

وی در ادامه به تأثیرات بخش بین‌الملل این همایش اشاره کرد و گفت: این همایش موجب می‌شود تا بانوان قرآنی برگزیده دیگر کشورها در ایران حضور پیدا کرده و در قالب نشست‌های متعدد در کنار بانوان قرآنی کشورمان به گفت‌وگو بپردازند که همین رد و بدل‌ها اثرگذاری بسیاری داشته و در توسعه فعالیت‌های قرآنی بانوان بسیار موثر است.

وی با اشاره به روند رو به رشد فعالیت قرآنی بانوان، اظهار کرد: با تلاش بانوان قرآنی طی سالهای گذشته کم‌کم نگاه رو به مثبتی به فعالیت قرآنی بانوان در حال شکل‌گیری است اما امید داریم توجه بیشتری به این عرصه ایجاد شود و چه از جهت در اختیار گذاشتن صحنه‌های فعالیت و چه از جهت حمایت‌های مالی مورد حمایت قرار گیرند تا به توفیقات روزافزون برسند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در عرصه فعالیت‌های قرآنی بانوان توجه کمتری به پژوهش‌های قرآنی و تبلیغ و ترویج قرآنی وجود داشته است و در این حوزه‌ها کمبودهای بسیاری داریم که البته با حمایت‌های مادی و معنوی می‌توانیم شاهد رشد و توسعه در این دو عرصه باشیم.

کد خبر 3612632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha