۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۷:۰۸

معاون قضایی دادگستری اردبیل اعلام کرد:

ارائه تسهیلات برای زندانیان جرایم غیر عمد در اردبیل

ارائه تسهیلات برای زندانیان جرایم غیر عمد در اردبیل

اردبیل – معاون قضایی دادگستری استان اردبیل گفت: تسهیلات با کارمزد چهار درصد به منظور آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در استان پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، انور اسکندر زاده بعدازظهر شنبه در جلسه ستاد دیه استان اردبیل با بیان اینکه بخشی از جرایم زندانیان غیر عمد توسط شاکی بخشیده می‌شود، افزود: بااین‌وجود بخش دیگری باید توسط وی یا اطرافیان تأمین شود.

وی با بیان اینکه ستاد دیه فعالیت‌های حمایتی خود را بر روی محکومان مالی  متمرکز کرده است، اضافه کرد: در واقع محکوم مالی با زندانی شدن از جرایم نقدی اش کسر نمی‌شود و به همین دلیل حمایت از این گروه ضروری است.

معاون قضایی دادگستری استان تأکید کرد: در ابتدا تلاش ستاد دیه جلب رضایت شاکی و بخشش قسمتی از جرایم نقدی است و در این راستا نیز با برگزاری جلسات هفتگی نسبت به جلب رضایت محکوم له اقدام می‌شود.

اسکندر زاده افزود: در ادامه به منظور حمایت زندانی وام با کارمزد چهار درصد نیز پرداخت می‌شود تا زندانی بتواند به واسطه آن بدهی خود را پرداخت کند و در عین حال در زندان نیز نماند.

وی متذکر شد: این کمک تنها به زندانیانی اختصاص می‌یابد که به تشخیص ستاد دیه به واقع محکوم مالی نیازمند هستند و با کمی حمایت از در زندان ماندن آن ها می‌توان خودداری کرد.

رئیس ستاد دیه استان در عین حال به ضرورت حمایت خیرین نیز اشاره کرد و افزود: بخشی از مبلغ آزادسازی با مساعدت خیرین و در جشن‌های گل‌ریزان تأمین می‌شود.

وی با اشاره به آزادسازی ۲۶۳ زندانی در سال گذشته متذکر شد: بخش مهمی از مبلغ آزادسازی این زندانیان توسط خیرین تأمین شده است.

اسکندر زاده در عین حال به ارائه تسهیلات از طریق کمیته امداد به زندانیان نیازمند اشاره کرد و گفت: به زندانیان جرایم غیرعمدی که نیازمند هستند از طریق این نهاد خدمات رسان وام با شرایط آسان و اقساط کم پرداخت می‌شود.

معاون قضایی دادگستری استان خواستار مشارکت خیرین در این امر خداپسندانه شد و تأکید کرد: آزادسازی هر زندانی خرید آخرت است.

به گفته رئیس ستاد دیه استان شماره‌حساب‌های ۵۰۱۲۱۲۱۲۷۰ در بانک ملت، ۷۷۷۶۶۶در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و ۱۰۴۶۰۲۰۱۱۰۰۹ در بانک ملی آماده قبول هدایای نقدی خیرین است.

کد خبر 3612868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha