۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۴۱

معاون سازمان حفاظت محیط زیست:

شناسنامه زیست‌محیطی همه جزایر ایرانی خلیج فارس تدوین می‌شود

شناسنامه زیست‌محیطی همه جزایر ایرانی خلیج فارس تدوین می‌شود

بوشهر - معاون سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به وجود ۱۱ جزیره مسکونی و تعدادی زیادی جزایر غیرمسکونی در خلیج فارس گفت: شناسنامه زیست‌محیطی جزایر ایرانی خلیج فارس تدوین می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، پروین فرشچی بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: به منظور بهبود وضعیت زیست‌محیطی در سطح دریاها و سواحل کشور نیاز است که راهبردهای مناسبی داشته باشیم و توان تخصصی و بودجه مناسبی در اختیار داشته باشیم.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های مهم در این راستا، تغییر و بازنگری در مقررات محیط زیست کشور و تدوین قوانین مخصوص سواحل و دریاها است که باید به صورت جدی مد نظر قرار گیرد.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: ۱۱ جزیره مسکونی در خلیج فارس داریم و تعداد زیادی نیز جزایر غیرمسکونی در خلیج فارس داریم که هیچ شناختی نسبت به وضعیت زیست‌محیطی این جزایر نداریم و لازم است که نسبت به شناسایی و افزایش شناخت نسبت به این جزایر اقدام شده و شناسنامه زیست‌محیطی این جزایر ایجاد شود.

وی بر لزوم انجام پایش‌های منظم در عرصه محیط زیست دریایی تاکید کرد و ادامه داد: باید پهنه‌بندی فضایی برای استان‌ها داشته باشیم.

فرشچی همچنین بر لزوم توسعه ارتباط بین نهادها و ارگان‌های دریایی تاکید کرد و افزود: باید هماهنگی و همکاری‌های فرابخشی در این زمینه بین سازمان‌های مرتبط با دریا بیشتر شود.

وی به اهمیت نظارت‌های زیست‌محیط بر لایروبی در خورها اشاره کرد و گفت: هیچ طرحی نباید بدون دریافت مجوزهای زیست‌محیطی اجرا شود؛ هیچ‌کس مخالف توسعه نیست ولی باید شرایط زیست‌محیطی نیز در نظر گرفته شود.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مردم کاری به شناسنامه جزایر و یا پایش‌ها و قوانین و مقررات ندارند بلکه مردم انتظار دارند که وضعیت مناسب زیست‌محیطی را حس و لمس کنند.

وی تصریح کرد: الان بهترین زمان برای توسعه پایدار مبتنی بر محیط زیست در کشور است و باید توسعه را با ملاحظات زیست محیطی همراه کنیم چرا که شاید دیگر فرصتی نباشد.

فرشچی افزود: در مسیر توجه به ملاحظات زیست محیطی به ویژه در حوزه گردشگری پایدار استان بوشهر امیدوار هستیم؛ در دیدارهایی که با استاندار بوشهر داشتم، کاملا متوجه مسئولیت‌پذیری زیست محیطی ایشان شده‌ام و این می‌تواند شانس بزرگی برای توسعه پایدار دریامحور این استان باشد.

کد خبر 3612877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha