۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۷:۰۱

با حجم انتقال روزانه ۱۰۰ میلیون فوت مکعب

بهره‌برداری از خط لوله گازی سیری - عسلویه آغاز شد

بهره‌برداری از خط لوله گازی سیری - عسلویه آغاز شد

بوشهر - خط لوله گاز سیری- عسلویه با حجم انتقال روزانه ۱۰۰ میلیون فوت مکعب از منابع گازی تولیدی در آب‌های خلیج فارس پس از انجام عملیات راه اندازی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرسول رزاقی جانشین مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در عملیات و تولید با اعلام این خبر گفت: پس از تکمیل مراحل راه اندازی بخش خشکی «خط لوله انتقال گاز ترش تاسیسات جزیره سیره به عسلویه»، ارسال روزانه ۱۰۰ میلیون فوت مکعب گاز ترش از میدان سلمان به پالایشگاه فازهای ۶ تا ۸ آغاز شد.

رزاقی با بیان اینکه این خط لوله به طول ۲۸۸ کیلومتر، طولانی ترین خط لوله ارسال گاز ترش از بخش فراساحل به تاسیسات خشکی پارس جنوبی محسوب می شود افزود: درحال حاضر این میزان گاز پس از ارسال، باورود به بخش خشکی و انتقال به این فازها، فرآورش و به شبکه سراسری گاز كشور تزریق می شود.

جانشین مدیرعامل و مدیر عملیات و تولید شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به افزایش تدریجی تولید گاز این خط لوله تا ۵۵۰ میلیون فوت مکعب در روز گفت: وظیفه نگهداری خط لوله ۳۲ اینچ بخش خشکی حدفاصل حوزه فراساحل تا تاسیسات پالایشگاهی فازهای ۶تا۸ به شرکت نفت و گاز پارس واگذار شده است.

قرارداد پروژه انتقال گاز از جزیره سیری به عسلویه و احداث خط لوله اتصال به تاسیسات موجود در عسلویه و سیری بر اساس مصوبه هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران درباره ضرورت اتصال شبکه خطوط لوله دریا به خشکی از میدان سلمان، شهریورماه ۱۳۷۸ امضا شد.

کد خبر 3612907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha