۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۹:۳۴

دبیر شورای مشاورین وزرا:

تاریخ بوشهر افتخاری برای تمام ایران است/ ایثارگران صاحب انقلابند

تاریخ بوشهر افتخاری برای تمام ایران است/ ایثارگران صاحب انقلابند

بوشهر - دبیر شورای مشاورین وزرا در امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه تاریخ بوشهر افتخاری برای تمام ایران است، گفت: صاحبان اصلی انقلاب ایثارگران هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا رحیمی‌نسب صبح یکشنبه در نشست بازرسی شورای مشورتی وزرا نهاد ریاست جمهوری و امور ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: گذشته و تاریخ استان بوشهر برای هر ایرانی افتخار است.

وی اضافه کرد: در تمامی طول تاریخ و نه تنها در زمان جنگ، مردم استان بوشهر مرزدارانی بودند که مایه افتخار، سرافرازی، سربلندی و عزت ایران را فراهم می‌کرد.

رحیمی نسب بیان کرد: تمامی برنامه‌ها و امتیازاتی که به رزمندگان و ایثارگران داده می‌شود جوابگوی یک لحظه از حضور آن در جنگ که تحمل کرده نبوده و نمی‌شود آن را جبران کرد.

دبیر شورای مشاورین وزرا در امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه اهداف و نیت ایثارگران اهداف بلند و غیر قابل معامله‌ای بوده، خاطرنشان کرد: یک رزمنده، ایثارگر، جانباز و شهید یک لحظه حضورش را در جبهه‌های حق علیه باطل را با میلیاردها پول و امتیاز عوض نمی‌کند.

وی افزود: کسانی که خادم ایثارگران هستند و توفیقی برایشان حاصل شده در خدمت این عزیزان باشند شک نکنند که کار خوبی در درگاه خداوند انجام داده‌اند که توفیق خدمتگذاری به ایثارگران نصیب آنان شده است.

رحیمی نسب با تاکید بر اینکه باید قدر خدمتگذاری به ایثارگران را دانست و به آن افتخار بکنیم، ادامه داد: مسئولان دانشگاه باید با یک ارتباط نزدیک با فرزندان ایثارگران برقرار کنند و از نزدیک با مشکلات و درد دل‌های آنان آشنا شوند.

دبیر شورای مشاورین وزرا در امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری گفت: خدمتگذاری در عرصه ایثار و شهادت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توفیق می‌خواهد.

تدفین شهید گمنام در محوطه پردیس دانشگاه

قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: جامعه ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از لحاظ کمی و کیفی بی‌نظیر است.

حیدر عزیز نژاد اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افتخار می‌کند که هشت شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده‌ است. در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ۲۷۵ جانباز، ۳۵ آزاده و بیش از هزار نفر رزمنده داریم.

عزیزنژاد گفت: با توجه به جمعیت کارکنان دانشگاه و اینکه حدود ۵۰ درصد کارکنان خانم‌ها هستند و با توجه به آمار تقریباً همه کارکنان دانشگاه رزمنده بودند و یا اینکه در آن زمان سن آنها کوچک بوده است که نمی توانستند در جبهه حضور پیدا کنند.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: یکی از محورهای اصلی و اساسی شورای فرهنگی دانشگاه موضوع ایثار و شهادت است که برنامه‌های خیلی خوبی حول این محور صورت گرفته است.

وی ادامه داد: بازدید از خانواده ایثارگران و شهدای دانشگاه، بازدید و سرکشی خانواده جانبازان، برگزاری نشست با فرزندان ایثارگران از جمله برنامه‌های ما در قبال شهدا بوده است.

عزیزنژاد بیان کرد: تدفین شهید گمنام در محوطه پردیس دانشگاه موضوعی مهم در دستور کار دانشگاه برای ترویج روحیه ایثار شهادت است که برای این کار زمینی به مساحت دو هزار مترمربع زیر سازی و آماده سازی شده است.

در این نشست علیرضا اسماعیلی دبیر کمیسیون ماده ۱۶ ریاست جمهوری، سید محمد علی احمدی نماینده مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران، حسن بیرانوند امور استان‌های شورای مشاورین وزیر در امور ایثارگران، عبداله یونسی مشاور استاندار و هماهنگ کننده امور ایثارگران استان بوشهر، سید محود قاسمی‌زاده پزشک ناظر پاییش سلام بنیاد شهید بوشهر، محمد علی عاریان اداره کل درمانی بنیاد بوشهر، سید هاشم علمداری کارشناس دفتر امور ایثارگران استانداری بوشهر، شهرام قضایی دبیر شورای فرهنگی استانداری و کارشناس دفتراستانداری بوشهر، رسول مصور رییس امور ایثارگران و هماهنگ کننده دارو درمان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، حسین قائدی معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، علی حمیدی مدیر تعالی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، مهدی مرکبی مشاور رییس دانشگاه در امور ایثارگران و حجت الاسلام محمود عبدالهی دبیر مشارکت‌های اجتماعی دانشگاه حضور داشتند.

کد خبر 3613217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha