۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۲۴

با تایید اتحادیه جهانی کشتی؛

فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی راه اندازی شد

فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی راه اندازی شد

پس از رایزنی و اقدامات فدراسیون کشتی ایران و تایید اتحادیه جهانی، فدراسیون جهانی "کشتی پهلوانی" تاسیس شد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، پس از ابلاغ سیاست‌های کمیته بین المللی المپیک به اتحادیه جهانی كشتی، مبنی بر توسعه و مدیریت کشتی‌های سنتی از سوی اتحادیه مذكور و فدراسیون‌های ملی كه با هدف ورود تدریجی كشتی های سنتی در كنار كشتی آزاد و فرنگی به رقابتهای المپیك، جهانی و آسیایی صورت گرفته ، فدراسیون کشتی ایران هم وارد گود شد. بدین ترتیب فدراسیون کشتی ایران با جلب همكاری جمعی از فدراسیون های ملی كشتی، ضمن كمك به برگزاری رقابتهای بین المللی كشتی پهلوانی در سالهای ٢٠١٥ و ٢٠١٦، بمنظور استفاده از فرصت پیش آمده جهت حضور "كشتی پهلوانی" به عنوان اصیل ترین شیوه كشتی ایرانی در رقابتهای المپیك ، اقدام به رایزنی بین المللی و ثبت حقوقی فدراسیون جهانی "کشتی پهلوانی" کرد.

با توجه به اینكه پذیرش هر نوع كشتی سنتی از سوی اتحادیه جهانی كشتی، مستلزم ثبت و تشكیل فدراسیون جهانی آن رشته از كشتی است، اتحادیه مذكور كه مجموعه ای از فدراسیون های جهانی و ملی فعال در كشتی های المپیكی و سنتی را در بر می گیرد، پس قرار دادن برنامه اعلامی كشتی پهلوانی در تقویم سالانه خود، همكاری مشترك فدراسیون جهانی كشتی پهلوانی با اتحادیه جهانی را پذیرفت.

در همین راستا طی مذاکرات صورت گرفته اولین دوره مسابقات جهانی کشتی پهلوانی مهرماه سال جاری زیر نظر اتحادیه جهانی در کشور "بلاروس برگزار خواهد شد.

کد خبر 3614274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha