۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۰۶

معاون عقیدتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

دشمن‌شناسی باید در جامعه تقویت شود

دشمن‌شناسی باید در جامعه تقویت شود

زنجان- معاون تربیت و آموزش عقیدتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهید مطهری دشمن‌شناس بود و باید امروز دشمن‌شناسی در جامعه تقویت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علیرضا ادیانی ظهر سه شنبه در همایش تجلیل از مربیان و هادیان به مناسبت هفته عقیدتی در استان زنجان، شهید استاد مطهری را یک شخصیت فاخر عنوان کرد و افزود: باید سیره و رفتار این شهید بزرگوار در جامعه تبیین شود.

معاون تربیت و آموزش عقیدتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بابیان اینکه هر جامعه و حکومتی به رکن اعتقادات صحیح نیاز دارد، ادامه داد: بر اساس این رکن نظام پی‌ریزی می‌شود، بنابراین باید اعتقادات تقویت شود.

ادیانی تأکید کرد: پیامبر اکرم (ص) در دوران سخت و دشوار خود درصدد تقویت اعتقادات و باورهای دینی مردم بودند و امروز تقویت باورهای دینی مردم بزرگ‌ترین کاری است که اهل‌بیت انجام دادند و مقام معظم رهبری انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: کار سخت، غفلت نکردن از دشمن است و شناخت شیوه‌های دشمن در این برهه کار بسیار دشواری است و باید فرهنگ دینی و باورهای دینی در جامعه تقویت شود.

معاون تربیت و آموزش عقیدتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بابیان اینکه سپاه بر پایه تقوا و باورهای دینی شکل‌گرفته است، یاد آور شد: باید این مهم در سپاه تقویت و تثبیت شود.

ادیانی با بیان اینکه حضرت امام خمینی (ره) به تأسی از امامان و پیغمبران همان راهی را دنبال کردند که آن‌ها پیش‌گرفته بودند، افزود: سپاه رسالت بسیار سنگینی بر دوش دارد و باید با تقویت باورهای دینی، ترفندهای دشمنان را خنثی کند.

وی تصریح کرد: کشورمان با داشتن بنیان قوی و محکم اعتقادی که این در عمل در عرصه‌های انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس به خوبی مشهود بود و هرگز از خاطر نخواهد برد ولی متأسفانه امروزه در داخل کشور برخی چشم به روی آن‌همه استقامت و مقاومت می‌بیند و این در حالی است که روح استقامت و مقاومت به‌عنوان هویت ملی ملت محسوب می‌شود و هرگز از آن جدا نمی‌شود.

معاون تربیت و آموزش عقیدتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: فرهنگ موتور پیش برنده حقیقی و عامل صدور رفتار به انسان است زمانی که افراد پای صندوق رأی حاضر می‌شوند فردی را انتخاب می‌کنند که ازلحاظ رفتار، اندیشه با خود منطبق باشد پس عامل فرهنگ نقش تعیین‌کننده در حضور مردمی درصحنه‌های مهم دارد.

ادیانی افزود: معنویت یکی از عنصرهای اصلی تعیین‌کننده یک کشور محسوب می‌شود و در این مسیر موضوعی که بسیار مهم است استقامت، باورها، اندیشه‌ها است که دولت‌ها برای پیروزی و کسب جایگاه به این عامل مراجعه می‌کنند و امروزه نیز دشمن با جدیت تمام بروی اندیشه و باور جامعه اسلامی و بخصوص جوانان کار می‌کنند تا آنچه دوستدار خودشان است در فکر و ذهن آنان پرورش دهند.

معاون تربیت و آموزش عقیدتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بابیان اینکه شهید مطهری کتاب‌ها و تألیفات بسیار فاخری دارد، افزود: بسترهای ذهنی و پاسخ به شبهات در کتاب‌های مطهری وجود دارد و باید تألیفات وی را مطالعه کرد.

کد خبر 3615482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha