۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۹:۵۱

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان خبر داد:

خسارت ۲۱۰۰ میلیارد ریالی تگرگ و طوفان به محصولات زراعی

خسارت ۲۱۰۰ میلیارد ریالی تگرگ و طوفان به محصولات زراعی

اهواز - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: تگرگ و طوفان اسفند سال گذشته دو هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال خسارت زد که یک هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال مربوط به محصولات زراعی بود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد سیاحی شامگاه سه شنبه در کارگروه آب، خاک و کشاورزی در سالن جلسات استانداری اظهار کرد: با توجه به پیگیری هایی که در وزارت کشور به ویژه در سازمان مدیریت بحران تمام خسارت های وارده به بخش های مختلف برآورد شد.

وی افزود: برای جبران خسارت های وارده نیازمند اهتمام ملی هستیم و می طلبد پیگیری های اساسی و جدی داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان تصریح کرد: تگرگ و طوفان اسفند سال گذشته دو  هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال خسارت به محصولات کشاورزی وارد کرد که یک هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال آن مربوط به محصولات زراعی به مساحت ۱۱۴ هزار هکتار و ۳۱۵ تن است.

سیاحی ادامه داد: دربخش راه ها سه هزار کیلومتر خسارت داشتیم که به یک هزار و ۵۵۴ ابنیه یک هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال خسارت وارد شد.

وی عنوان کرد: به ۷۱ واحد ساختمان عمومی و دولتی ۸۰ میلیارد ریال خسارت وارد شد و دو هزار و ۵۸۲ واحد مسکن مهر و روستایی نیز ۲۳۰ میلیارد ریال خسارت دیدند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان بیان کرد: در سیلاب اخیر به ۴۱۱ هکتار و ۵۵۳ هزار تن از محصولات زراعی هفت هزار و ۸۰ میلیارد ریال خسارت وارد شد.

سیاحی یادآور شد: میزان خسارت محصولات باغی یک هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال بود و به دو هزار و ۷۸۰ راس طیور چهار هزار و چهار میلیارد ریال خسارت وارد شد.

وی با اشاره به انتظار مردم برای پرداخت خسارت های سیل یادآور شد: مردم منتظر مستندات خسارت هستند به ویژه روستاییانی که دار و ندار خود را در سیل از دست دادند. آنها اکنون منتظر اقدام جدی ما هستند و تلاش می کنیم خسارت ها به نحوی جبران شود. البته مجموع خسارات ۲۶ تا ۲۸ فروردین امسال ۱۰ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال بود.

کد خبر 3616201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha