۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۴۶

رقابتهای گزینشی المپیك - تركیه؛

پيروزی قاطعانه سوریان در گام نخست

پيروزی قاطعانه سوریان در گام نخست

نماینده وزن ۵۹ كیلوگرم كشتی فرنگی ایران، كار خود را با پیروزی در رقابتهای گزینشی تركیه آغاز كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین مرحله رقابتهای كشتی گزینشی المپیك، از امروز (جمعه) در شهر استانبول تركیه آغاز شد كه طی آن حمید سوریان تنها نماینده ایران در نخستین دیدار خود قاطعانه موفق به شكست حریفی از كرواسی شد.

بر اين اساس سوریان بعد از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف «ایوان لیزاتوویچ» از كرواسی رفت و توانست در همان يك دقيقه ابتدايي كشتي با نتيجه ۹ بر صفر حريف را ضربه فني كند. سوریان با این پیروزی باید در دور سوم به مصاف «اریك ویسز» از آلمان برود. سوريان در صورت پيروزي برابر اين حريف، به مرحله نيمه نهايي صعود مي‌كند و براي مشخص شدن حريفش در اين مرحله،‌ بايد منتظر نتيجه ديدار كشتي‌گيران رژيم اشغالگر قدس و اوكراين باشد.

از اتفاقات جالب این مسابقات شکست رومن آمویان دارنده مدال نقره جهان و برنز المپیک مقابل رحمان بلیچی از ترکیه بود. همچنين آنگلوف بلغارستانی دارنده مدال طلای جهان نيز که در مسابقات گزینشی مغولستان سوریان را شکست داده بود برابر حریف سوئدی شکست خورد و فرصت حضور در المپیک را از دست داد. پیتر مودوس دیگر فرنگی‌کار سرشناس وزن 59 کیلوگرم نیز برابر تیکه از آمریکا باخت تا مجارستان نیز سهمیه این وزن در المپیک را نداشته باشد.

کد خبر 3617634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha