۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۴۴

جدیدترین کتاب درباره شهید صدر در بیست‌ونهمین نمایشگاه کتاب تهران

جدیدترین کتاب درباره شهید صدر در بیست‌ونهمین نمایشگاه کتاب تهران

کتاب «نظریه سیاسی شهید سید محمدباقر صدر» نوشته طالب عزیز حمدانی و با برگردان اسماء خواجه‌زاده توسط انتشارات «کتاب فردا» منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه تخصصی شهید صدر «نظریه سیاسی شهید سید محمدباقر صدر» جدیدترین اثر درباره اندیشه و سیره آیت‌الله شهید سید محمدباقر صدر است که توسط کتاب فردا منتشر شده و برای اولین بار در بیست‌و‌نهمین نمایشگاه کتاب تهران عرضه خواهد شد.

این کتاب پایان‌‌نامه «طالب عزیز حمدانی» برای دریافت مدرک دکترای رشته فلسفه علوم سیاسی از دانشگاه یوتای ایالات متحده آمریکا است و ارائه نظریه سیاسی شهید صدر را محور اصلی خود قرار داده و به این منظور ابتدا به معرفی شخصیت وی و پس از آن به موضوع اصلی می‌پردازد. در بخش دوم کتاب، ماهیت نظریه و مباحث مربوط به آن در علوم سیاسی تعریف و بررسی می‌شود. بخش سوم - اصل موضوع - در چند فصل (فصل‌های سوم تا هفتم) ضمن ارائه جنبه‌های مختلف نظریه سیاسی شهید صدر، نشان می‌دهد که وی در طول بیست سال تولید آثار فکری، نظریه سیاسی کاملی برای جنبش بنیادگرای اسلامی -که خود یکی از بنیان‌گذاران آن بود- تدوین کرده است.

در حقیقت این پژوهش بر آن است تا رابطه متقابل بخش اعظمِ دستاوردهای فکری شهید صدر را در طول بیست سال تبیین نماید. البته آن بخش از مباحث فقهی شهید صدر با موضوع قانون‌گذاری و اصول فقه که در دایره موضوع این پژوهش و فرضیه آن نمی‌گنجد، جزء مباحث این پایان‌نامه نیست.

علاوه‌براین مباحث، با توجه به اینکه کتاب یک پایان‌نامه دانشگاهی است و نیازمند تبیین نقاط ضعف و قوت بنای نظریه سیاسی شهید صدر است در خاتمه به توضیح این جنبه از دیدگاه پژوهشگر پرداخته است.

این کتاب ابتدا به زبان انگلیسی نوشته شده و پس از آن به عربی و سپس به قلم خانم اسماء خواجه‌زاده به فارسی ترجمه شده است و با همت انتشارات کتاب فردا در ۴١٠ صفحه و با قیمت  ١۶٠ هزار ریال منتشر و در بیست‌ونهمین نمایشگاه کتاب تهران برای اولین بار عرضه می‌شود.

علاقه‌مندان برای تهیه کتاب می‌توانند به نمایشگاه کتاب تهران واقع در شهر آفتاب - سالن ۲ - راهرو ۶ - غرفه ۳ - غرفه کتاب فردا مراجعه کنند.

کتاب‌های «امامان اهل بیت علیهم‌السلام؛ مرزبانان حریم اسلام» و «گفتارهای بنیادین» که دو اثر تازه‌ ترجمه شده از شهید سید محمدباقر صدر است به همراه دیگر آثار فارسی و عربی شهید صدر در این غرفه عرضه خواهند شد.

کد خبر 3617659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha