۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۴۴

امام جمعه موقت تبریز مطرح کرد:

پاسداری از آرمان‌های نظام وظیفه همگان است/ ضرورت حفظ اسناد ملی

پاسداری از آرمان‌های نظام وظیفه همگان است/ ضرورت حفظ اسناد ملی

تبریز- امام جمعه موقت تبریز گفت: پاسداری از آرمان‌ های نظام وظیفه هر انسان انقلابی است و باید همه مردم و مسئولان پشتیبان این نظام و انقلاب اسلامی باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، نماز جمعه این هفته تبریز به امامت آیت الله محمد تقی آل هاشم امام جمعه موقت تبریز در مصلای اعظم امام خمینی(ره) این شهر و باحضور گسترده و باشکوه نمازگزاران تبریزی اقامه شد.

آیت الله محمد تقی آل هاشم با بیان اینکه ماه شعبان ماه بندگی و خودسازی است، افزود: ماه شعبان ماه ورود به ماه مبارک رمضان است و باید در این ماه نهایت استفاده را کنیم.

وی سپس به اعیاد بزرگ ماه شعبان اشاره کرد و گفت: ماه شعبان و اعیاد شعبانیه و مناسبت‌ها و اعیاد و موالید بزرگی در این ماه قرار دارد که لزوم توجه بیشتر به برکات معنوی این ماه را می‌ رساند.

امام جمعه موقت تبریز سپس با اشاره به سوم شعبان میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار گفت: پاسداران شجاعت را از مکتب حسینی آموختند و این روز روز ولادت بزرگ پاسدار جهان اسلام امام حسین(ع) است.

آیت الله آل هاشم با تاکید بر اینکه امام حسین(ع) دین اسلام را احیا کرد، اظهار داشت: ایشان همه چیز خود را در راه اسلام و خداوند فدا و از ارزش‌ های اسلامی پاسداری کرد.

وی با بیان اینکه باید پاسداران امام حسین(ع) را الگوی خود قرار دهند، افزود: فداکردن خود در راه اسلام معنای اصلی پاسداری است و بدون شک پاسداران شجاعت را از مکتب امام حسین آموختند.

امام جمعه موقت تبریز سپس با اشاره به اینکه در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز پاسداران از جان خود مایه گذاشتند، گفت: آنها از ارزش‌ های انقلاب اسلامی دفاع کردند و به پیروی از امام حسین (ع) مفتخر شدند.

وی سپس با اشاره به چهارم شعبان و سالروز ولادت حضرت ابوالفضل و روز جانباز گفت: من این روز را بر تمام جانبازان عزیز تبریک می گویم.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به اینکه درس فداکاری و ایثار در راه رهبر و اسلام را باید از مقام شامخ حضرت ابوالفضل عباس(ع) آموخت، ادامه داد: جا دارد از همسران جانبازان هم قدردانی شود چراکه آنها زحمات زیادی برای جانبازان می کشند و متحمل زحمات زیادی می شوند.

آیت الله آل هاشم با بیان اینکه پاداش جانبازان قطعاً از شهدا کمتر نیست، گفت: ما باید قدر جانبازان را بدانیم، یادگاران دفاع مقدس به سختی روزگار خود را سپری می‌ کنند و خانواده‌ های آنان در نگهداری از جانبازان جهاد می‌ کنند.

وی به پنجم شعبان سالروز ولادت حضرت امام زين العابدين (ع) اشاره کرد و با تبریک این روز گفت: ماه شعبان با سه ولادت آغاز شده و این ماه ماه زیبایی‌ ها است و جلوگاه خاصی دارد.

آیت الله آل هاشم در پایان به روز اسناد ملی و میراث مکتوب نیز اشاره کرد و گفت: باید از اسناد ملی کشور مراقبت کنیم و و از کتب قدیمی و تاریخی حراست لازم را به عمل بیاوریم چراکه این آثار و اسناد گویای هویت ایران اسلامی هستند.

وی بر ضرورت حفظ اسناد ملی اشاره کرد و گفت: اسناد ملی ارزش سرزمین ما است و اگر کسی در خانه خود اسناد قدیمی دارد باید آنها را به سازمان اسناد ملی تحویل دهد تا از آنها مراقبت و حراست شود.

کد خبر 3617772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha