در همایش تداوم کسب و کارهای فناوری؛

راهکارهای سرویس‌دهی شبکه‌های ارتباطی در مواقع بحران ارائه شد

راهکارهای سرویس‌دهی شبکه‌های ارتباطی در مواقع بحران ارائه شد

طرح استفاده از کامیون‌های مخابراتی، مخابرات ماهواره‌ای و استفاده از شبکه‌ های LTE تلفن همراه در کشور به عنوان راهکارهای تداوم سرویس‌ دهی شبکه‌های ارتباطی در مواقع بحران، ارائه شد.

به گرازش خبرگزاری مهر، به دلیل حیاتی بودن موضوع راهکارهای تداوم کسب و کار در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، معتبرترین مراکز تحقیقاتی و مخابراتی جهان راهکارهایی برای رویارویی با چالشها در مواقع بحران پیشنهاد کرده اند که از جمله این راهکارها می توان به استفاده از کامیون‌های مخابراتی، مخابرات ماهواره‌ای و استفاده از شبکه‌ های LTE تلفن همراه اشاره کرد.

براین اساس در ایران نیز این ۳ راهکار در جهت تداوم سرویس‌ دهی شبکه های مخابراتی در زمان بروز حوادث و مواقع بحران، در همایش تداوم کسب وکار به بحث و ارائه گذاشته شد.

این همایش با حضور مدیران سازمان فناوری اطلاعات ، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات سازمانی برگزار شد.

فرزاد فروردین عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای در این همایش درباره مدیریت شرکت‌های انفورماتیک و بهره‌گیری از کارشناسان متخصص در این حوزه، گفت: با پیشرفت روزافزون و شگفت آور فناوری اطلاعات، کسب و کارها هر روز بیش از پیش به صنعت IT وابسته می‌شوند و بدون آن نمی‌توانند به فعالیت ادامه دهند.

وی با اشاره به اهمیت ارائه بی وقفه سرویس های IT، گفت: از سوی دیگر هرگونه وقفه در سرویس‌ های مهم، هزینه و خسارت‌ های هنگفتی برای سازمان ‌ها به بارآورده و کسب و کار آنها را دچار چالش ‌های جدی خواهد کرد.

فروردین با ارائه راهکار جامع مبتنی بر شبکه همگانی داده، به انواع تهدیدات سرویس های اینترنتی اشاره و اضافه کرد: مشکلاتی از جمله خرابی تجهیزات و برنامه‌های کاربردی، خطاهای انسانی، حملات اینترنتی و بلایای طبیعی با نابودی داده‌ها یا از دسترس خارج کردن سرویس‌ ها، تهدیداتی کاملا جدی در این حوزه به شمار می‌روند.

عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای اظهار داشت: همایش تداوم کسب و کار تلاش دارد با تکیه بر دانش و تجربه کارشناسان، سازمان ‌ها را با بزرگی این تهدیدات، بحران های ناشی از آن و راه‌های مقابله با آنها آشنا کند تا در صورت وقوع، همواره آمادگی بالایی برای واکنش مناسب و به موقع به حوادث و بازگرداندن سیستم به سطح عملیاتی از پیش تعریف شده، وجود داشته باشند.

کد خبر 3618447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha