۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۹:۳۵

با تلاش پزشکان جهادی؛

اینجا مهربانی با عشق معنا پیدا می کند/ پذیرش ۳۰۰ بیمار در بیجار

اینجا مهربانی با عشق معنا پیدا می کند/ پذیرش ۳۰۰ بیمار در بیجار

بیجار- با تلاش خستگی ناپذیر پزشکان جهادی تیم تخصصی جراحی پلاستیک در طی چهار روز بیش از ۳۰۰ بیمار در شهرستان بیجار پذیرش شدند و خدمت رسانی به مردم نیازمند در این منطقه همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری مهر؛ گروه استانها – سمیه رمضان نیا: اینجا در سرزمینی که بلندای بام ایران شهرت دارد و زبانزد خاص و عام است باز هم مهربانی معنا گرفته است، حضور پر مهر پزشکان تیم تخصصی جراحی پلاستیک  در بیجار گروس دست مهربانی بود بر سر کودکان، زنان و مردان این دیار تا معنای زیبای زندگی را به خوبی حس کنند.

به همت و دعوت موسسه خیریه مهر آفرین گروس، تیم پزشکی فوق تخصصی جراحی پلاستیک قدم در این شهر نهادند تا با حضور پر مهر خود یاری گر دست های مهربان بسیاری باشند و ماحصل این حضور پذیرش ۳۰۰ بیمار و انجام ۳۸ مورد عمل جراحی بوده است.

فرماندار بیجار ضمن  دیدار با تیم فوق تخصص خیر و نیکوکار جراحی پلاستیک شکاف لب و کام به اهمییت کار خدا پسندانه این تیم اشاره کرد و گفت: فعالیت های خداپسندانه تیم فوق تخصصی جراحی پلاستیک شکاف لب و کام در این شهرستا ن بارقه ای از امید و نشاط را در دل بیماران ایجاد کرده است.

بیژن زندیه همچنین از ویزیت بیمارانی از استان های مختلف کشور در این شهرستان خبر داد و گفت: به همت این تیم پزشکی علاوه بر ویزیت و پذیرش بیماراین شهرستان افراد بیمار دیگری نیز از استان های  اصفهان، آذربایجان غربی، همدان، زنجان، کرمانشاه ویزیت شدند.

وی افزود: پذیرش و معاینه بیش از ۳۵۰ نفر در مدت چهار روز کار بسیار طاقت فرسایی بود که اعضای خیر این تیم با همت والای خود این مهم را به انجام رساندند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود  فعالیت های تیم خداجوی و نیکو کار دکتر کلانتر هرمز و تیم مجرب پزشکی همراه وی  را مایه امید و مسرت بیماران نیازمند دانست و گفت: فعالیت های شما امیدی در دل بیماران و نیازمندان ایجاد کرده است و حسب اطلاعاتی که یافته ام مردم نیازمند همواره سفر های پر خیر شما را رصد می کنند.

فرماندار بیجار ادامه داد: خانواده های بسیاری هستند که برای برخی از عمل های جراحی هرچند کم فرزند خود باید تمام هستی خود را هزینه کنند اما زمانی که می شنوند پزشکان ایثار گر و خداجو حاضرند این بیماران را رایگان ویزیت و درمان کنند به لطف و محبت خداوند امیدوار تر می شوند و این حس و مسرت درونی یک نیازمند، بزرگترین سرمایه برای یک پزشک و فرد نیکوکار خواهد بود.

وی همچنین از اظهار رضایت تیم پزشکی بابت همکاری و پشتیبانی مدیریت شهرستان بیجار در مدت حضورشان اظهار خوشحالی کرد و گفت: شهرستان بیجار با محرومیت و عقب ماندگی زیادی مواجه است.

وی اضافه کرد: مردمان این دیار مستحق توجه ویژه هستند، مشکلات و دوری از برخی امکانات اولیه رفاه و سلامتی باعث افزایش مهاجرت از این دیارشده و سوابق تاریخی، سیاسی، اقتصادی و مذهبی مردمان سخت کوش و قانع آن، به مخاطره افتاده است.

زندیه اقدامات تیم پزشکی و یزیت بیماران را قابل تقدیر دانست و عنوان کرد: قطعا این کارها صدقه جاریه ای است که برای فرد خیر و نیکوکار در زمان حیات و دنیای اخروی او جاری خواهد بود و از دعای خیر بیمار شفا یافته، فیض خواهد برد.

فرماندار بیجار در پایان از اعضای این تیم که شامل دکتر کلانتر هرمز، دکتر نازنین دوائی  و همسر وی نیز که دارای تحصیلات فوق تخصصی جراحی هستند، فوق تخصص رضا شاه وردیابی، فوق تخصص علیرضا صابری، فوق تخصص اصغر اسماعیل زاده و فوق تخصص امیر حسین مسروری خواست با تیم های خیر و نیکو دیگر درسطح کشورگفت و گو نمایند و آنان را به حضور در بیجار تشویق کنند

مسئول تیم جراحان پلاستیک داوطلب خدمت در مناطق محروم  نیز در این ضمن ابراز خرسندی جهت حضور در منطقه دیار گروس در تشریح اقدامات صورت پذیرفته این تیم بیان داشت: تلاش جهادی تیم فوق تخصصی جراحی پلاستیک از سال ۱۳۸۶ با پنج جراح فوق تخصص کار خیرخواهانه خود به نیت انجام اقدامات پزشکی در مناطق محروم آغاز کرده است.

دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۸ پزشک فوق تخصصی جراحی پلاستیک به صورت خیرخواهانه عضو این انجمن هستند، گفت: تا کنون موفق به حضور در ۱۵ منطقه محروم کشور عزیزمان ایران با هدف ارائه خدمات رایگان جهت بیماران نیازمند شده ایم.

وی به تعداد ویزیت بیماران این شهرستان اشاره کرد و گفت: در طی سه روز فعالیت ۳۰۰ بیمار نیازمند به صورت رایگان ویزیت و ۳۸ جراحی شکاف لب و کام و سر و صورت توسط جراحان تیم انجام شده است.

سرپرست تیم فوق تخصصی جراحی پلاستیک  ادامه داد:در طی ۱۵ سفر به مناطق محروم بیش از ۱۱ هزار بیمار به صورت رایگان ویزیت و ۷۹۰ جراحی شکاف کام و لب نیز توسط این گروه انجام شده است.

وی گفت:  همچنین در طی ۱۵ سفر تیم تخصصی به مناطق محروم بیش از ۲ هزار بیمار نیازمند جهت درمان به مراکز پیشرفته در تهران و مراکز استان ها ارجاع داده شده است.

دکتر کلانتری هرمز  به تلاش بنیاد خیریه مهر آفرین گروس جهت حضور در این شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: با پیگیرهای متعدد مسئول بنیاد خیریه مهر آفرین و معلم فداکار و خیر بیجاری و هماهنگی های ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان، زمینه حضور تیم تخصصی جراحی پلاستیک در بیجار فراهم شد.

سرپرست تیم فوق تخصصی جراحی پلاستیک در مناطق محروم در پایان یادآور شد تمام وسائل جراحی و هزینه‌های ایاب و ذهاب این تیم به صورت شخصی پرداخت شده است و این تیم به هیچ بنیاد و سازمانی جهت انجام امورات خود متکی نیست.

کد خبر 3619137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha