۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۳۴

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گلستان:

عملیات اجرایی کارخانه پسماند ویژه صنعتی در گلستان آغاز شد

عملیات اجرایی کارخانه پسماند ویژه صنعتی در گلستان آغاز شد

گرگان- مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان گلستان گفت: عملیات اجرایی کارخانه پسماند ویژه صنعتی در گلستان آغاز شد.

اسماعیل مهاجر در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر اظهار کرد: پسماند ویژه صنعتی استان توسط سازمان پسماند استان در مسیر جاده گرگان – اینچه برون اجرایی می‌شود.

وی افزود: در سال گذشته مطالعات این طرح انجام و تأییدیه‌های لازم گرفته و زمین آن تهیه شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان گلستان ادامه داد: در این کارخانه مواد اسیدی، داروهای تاریخ‌مصرف گذشته، مواد شیمیایی غیرقابل دفن و سوزاندن با فنّاوری جدید امحاء می‌شوند.

وی اضافه کرد: عزم استان برای مدیریت پسماندهای خانگی و صنعتی جدی است و نسبت به بهداشت و سلامت مردم دغدغه داریم.

مهاجر خاطرنشان کرد: هم‌اکنون مدیریت پسماند خانگی، بیمارستانی، کشتارگاهی و کشاورزی استان از وضعیت خوبی برخوردار است و ارتقاء سطح مدیریت پسماندهای صنعتی در دستور کار قرار دارد.

وی از راه‌اندازی و نصب دستگاه جدید که اختراع آن مربوط به استان گلستان است در زون غربی (آق‌قلا) خبر داد و تصریح کرد: این دستگاه تأییدیه‌های لازم را دریافت کرده و طی تفاهم‌نامه‌ای با مدیریت پسماند کشور قرار شد یک دستگاه ۵۰ تنی در گلستان نصب و راه اندازی شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان گلستان بیان کرد: این دستگاه «بی تی آر» نام دارد و کار جداسازی و تبدیل زباله به کمپوست را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون زباله تر در یک فرآیند ۴۵ روزه در سوله به خاک مرده و سپس کمپوست تبدیل می‌شود اما این دستگاه می‌تواند در ۴۵ دقیقه فرایند تبدیل زباله تر به خاک مرده و کمپوست را انجام دهد.

به گفته مهاجر نصب و راه‌اندازی این دستگاه که توسط یک مخترع گلستانی ساخته‌شده و در کارخانه قطعه‌سازی البرز به تولید انبوه رسیده می‌تواند تحول اساسی در صنعت بازیافت استان و کشور ایجاد کند.

کد خبر 3619243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha