۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۲۳

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

تحول در نظام آموزش و پرورش نیازمند عملکرد بهتر مدیران مدارس است

تحول در نظام آموزش و پرورش نیازمند عملکرد بهتر مدیران مدارس است

کرمانشاه- مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: ایجاد تحول و تغییرات بنیادین و مثبت در نظام آموزش و پرورش نیازمند تلاش بیشتر و عملکرد بهتر مدیران مدارس است.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش مدیران مدارس متوسطه کرمانشاه با حضور معاون وزیر و رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش ظهر امروز در سرسرای شهید بهشتی کرمانشاه برگزار شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در این همایش با اشاره به نقش بسیار مهم مدیران در ارتقا وضعیت تحصیلی اظهار داشت: پیشرفت تحصیلی و وضعیت مناسب در قبولی‌های کنکور با تلاش مدیران و دبیران دلسوز به دست می‌آید.

سلیمان محبی نقش مدیران مدارس در ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش را کلیدی و اصلی دانست و گفت: مدیران مدارس باید تلاش کند تا عملکرد بهتری نسبت به گذشته داشته باشند.

وی افزود: کمتر از ۱۰ روز به پایان سال تحصیلی باقی نمانده  و مدیران باید آخرین جلسه اولیا و مربیان را تشکیل دهند و خانواده‌ها را فراخوانند.

محبی با بیان اینکه نقش اولیا در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان کمتر از مربیان نیست، افزود: مدیران باید تلاش بیشتری برای بهبود وضعیت تحصیلی دانش آموزان داشته باشند.

حذف مردودی از سیستم آموزشی واکنش جمعی از مدیران حاضر در این همایش را در پی داشت و عنوان شد که حذف مردودی چالش زیادی در نظام آموزشی ایجاد می‌کند و لازم است که صلاحیت دانش آموزان برای ورود به پایه‌های بالاتر احراز شود.

انتقاد مذکور واکنش عبادی معاون وزیر آموزش و پرورش را در پی داشت.

وی گفت: عدم حذف مردودی و تکرار پایه باعث منکوب شدن دانش آموز می‌شود و لذا باید ارزشیابی مستمر صورت گیرد.

همچنین در این نشست جمعی از مدیران خواستار عملیاتی شدن طرح جامع نظارت در همه مقاطع تحصیلی شدند.

ایجاد تغییرات نظام مند در محتوای کتب درسی با استفاده از نظرات معلمان و دبیران واجد صلاحیت و خبره درخواست دیگری بود که در این جلسه مطرح شد.

صادقی نماینده آموزش و پرورش یکی از نواحی کرمانشاه در این نشست در خصوص چارت سیستمی امتحانات نهایی گفت: چارت سیستمی امتحانات نهایی در کرمانشاه مشکل ساز شده به طوریکه این چارت برای مدارس استاندارد و دارای سالن امتحانات در نظر گرفته شده اما در کرمانشاه تنها ۲ تا ۳ درصد مدارس دارای سالن امتحانات هستند.

عدم توجه به مصححین سوالات امتحانی در خصوص تاخیر در پرداخت حق الزحمه دیگر اعتراض مدیران حاضر در این همایش بود که معاون وزیر قول مساعد در پرداخت را داد.

در این همایش ۳۷۰ نفر از مدیران مدارس کرمانشاه حضور داشتند.

کد خبر 3619573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha