۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۱۵

بزرگداشت شهید شریف واقفی در دانشگاه شریف

تاریخ به نمایش درآمده در «سیانور» درس عبرتی برای همه است

تاریخ به نمایش درآمده در «سیانور» درس عبرتی برای همه است

بهروز شعیبی کارگردان «سیانور» در مراسم بزرگداشت شهید مجید شریف واقفی گفت که رخدادهای تاریخی به نمایش درآمده در این فیلم برای همه درس عبرت است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم بزرگداشت شهید مجید شریف واقفی عصر روز گذشته دوشنبه ۲۰ اردیبهشت با حضور علی ملکی معاون فرهنگی دانشگاه شریف، حجت الاسلام والمسلمین حبیب محمدنژاد مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه شریف و تنی چند از عوامل تولید فیلم «سیانور» در دانشگاه شریف برگزار شد. در ابتدای این مراسم پس از نمایش فیلم «سیانور» که با محوریت زندگی مجید شریف واقفی ساخته شده است، نماهنگی از این شهید و فعالیت‌هایش در عرصه‌های مختلف سیاسی به نمایش گذاشته شد.

در ادامه این مراسم دکتر ملکی معاون فرهنگی دانشگاه شریف با اشاره به تاریخچه ساخت این دانشگاه و علت نامگذاری آن گفت: عنوان شریف برای این دانشگاه بسیار برازنده آن است. نام شهید شریف واقفی برکتی را برای این دانشگاه به همراه داشته است. ما نباید این نعمت و برکت را فراموش کنیم و از کنار آن ساده بگذریم.

همچنین بهروز شعیبی کارگردان فیلم «سیانور» گفت: عنوان دانشگاه شریف آنقدر بزرگ است که می‌تواند انگیزه‌ای برای پرداختن به شخصیت مجید شریف واقفی باشد، چرا که نام او روی یکی از دانشگاه‌های معتبر ایران است. ما در «سیانور» به مقطع مهمی از تاریخ پرداخته‌ایم که تمام اتفاقات رخ داده در آن می‌تواند برای ما درس عبرت باشد.

سید محمود رضوی تهیه کننده این فیلم نیز طی سخنان کوتاهی اشاره کرد: بسیار خوشحالم که امروز در کنار خانواده شهید مجید شریف واقفی و همچنین دانشجویان دانشگاه شریف به تماشای فیلم نشستم که بسیار برای من لذت بخش بود.

بابک حمیدیان بازیگر «سیانور» در ادامه عنوان کرد: نخستین تجربه تئاتری‌ام را به کارگردانی حامد محمد طاهر تجربه کردم که از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف بود. خیلی خوشحالم که امروز در کنار شما به دیدن این فیلم نشستم.

در پایان این مراسم هم با حضور عوامل «سیانور»، دکتر علی ملکی معاون فرهنگی دانشگاه شریف، حجت الاسلام والمسلمین حبیب محمدنژاد مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه شریف از خانواده شهید مجید شریف واقفی تقدیر شد.

کد خبر 3654681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha