۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۴۰

مدیرکل ثبت‌احوال استان خبر داد:

صدور یک‌میلیون کارت ملی هوشمند در آذربایجان شرقی تا پایان سال ۹۵

صدور یک‌میلیون کارت ملی هوشمند در آذربایجان شرقی تا پایان سال ۹۵

هریس - مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان شرقی گفت: مهم‌ترین مأموریت امسال این اداره کل صدور کارت ملی هوشمند است و تا پایان امسال نزدیک به یک میلیون کارت ملی هوشمند در سطح استان صادر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی جعفری آذر ظهر پنجشنبه در آیین افتتاح دفتر پستی هریس اظهار داشت: مهم‌ترین مأموریت امسال این اداره کل صدور کارت ملی هوشمند است و تا پایان امسال نزدیک ۱ میلیون کارت ملی هوشمند در سطح استان صادر خواهد شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: برای احراز هویت اشخاص نزدیک ۸۰ درصد از ادارات ازجمله بانک‌ها، دانشگاه‌ها و اداره نظام‌وظیفه به پایگاه داده‌های ثبت‌احوال دسترسی دارند.

مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان شرقی با اشاره به آمار ۱۱ درصدی افزایش طلاق و کاهش ۱.۹ درصدی ولادت در سطح استان نسبت به سال گذشته، گفت: اگر این روند در کل کشور هم ادامه داشته باشد در طی پنج سال آینده، کشوری با جمعیت پیر و مجرد خواهیم داشت و بایستی برای این معضل چاره‌ای اندیشید.

گفتنی است دفتر خدمات پیشخوان دولت الکترونیک و بخش عمومی، در شهرهای کلوانق و بخشایش با حضور مدیران کل ادارات پست و ثبت‌احوال آذربایجان شرقی، فرماندار، امام‌جمعه هریس، بخشایش و مسئولین شهرستان در راستای تکریم ارباب‌رجوع و عملکرد سیاست‌های ابلاغی شرکت پست و اداره بیمه سلامت، دفتر پستی اختصاصی ثبت‌نام کارت هوشمند در هرکدام از این شهرها با هزینه بالغ‌بر ۳۰ میلیون تومان با فراهم نمودن بستر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری لازم و مناسب توسط اداره پست شهرستان هریس افتتاح شد.

با افتتاح این دفاتر مردم شهرهای کلوانق و بخشایش جهت انجام کلیه مراحل پیش ثبت‌نام و ثبت‌نام کارت ملی هوشمند نیازی به مراجعه به ثبت‌احوال هریس را نداشته و این دفاتر از امروز نسبت به انجام امورات مذکور آماده ارائه خدمات است.

کد خبر 3656971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha