۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۹:۵۹

امسال؛

۱۱۵ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت شد

۱۱۵ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت شد

بوشهر - معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه ۹۵ هزار هکتار اراضی استان زیر کشت گندم رفته است، افزود: تاکنون ۱۱۵ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: از آغاز عملیات برداشت گندم تا کنون بیش از ۱۱۵ هزار تن گندم  از مزارع استان برداشت شده و عملیات برداشت هم اکنون ادامه دارد.

خسرو عمرانی گفت: از ۹۵ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم که ۷۸ هزار و ۵۰۰ هکتار آن دیم و ۱۶ هزار و۵۰۰ هکتار آبی  است، عملیات برداشت در حال انجام است که نسبت به سال قبل که از سطح ۱۱۵ هزار هکتار ۴۳ هزار تن گندم برداشت شده بود، رشد بسیار مطلوبی داشته  است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: مراکز خرید گندم عبارتند از انبار شرکت غله چغادک، کارخانه آرد الزهرا و سیلوی برازجان و کارخانه آرد خلیج فارس واقع درشهر خورموج است.

وی ادامه داد: تا کنون ۹۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی توسط شرکت غله  و خدمات بازرگانی خریداری شده است و همچنین تاکنون میزان ۱۲ هزار و ۳۵۰ تن بذر تولید و توسط شرکت‌های تولید کننده بذر استان خریداری شده است و مابقی آن به‌صورت خود مصرفی است.

کد خبر 3657157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha