۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۷:۲۱

امام جمعه هرمز:

راه اندازی پاسگاه در هرمز از نان شب واجب تر است/سرقت بیداد می کند

راه اندازی پاسگاه در هرمز از نان شب واجب تر است/سرقت بیداد می کند

هرمز - امام جمعه هرمز گفت: راه اندازی پاسگاه انتظامی برای هرمز از نان شب برای مردم این جزیره واجب تر است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد کاظم مناقبیان در خطبه های نماز جمعه این هفته جزیره هرمز با انتقاد از نیروی انتظامی هرمزگان در راه اندازی کلانتری هرمز، بیان داشت: از ابتدای حضور اینجانب بحث نیاز مردم این جزیره به کلانتری مطرح بود.

وی ادامه داد: با پیگیری های که انجام گرفت ابتدا قرار بر راه اندازی کلانتری بود که پس از چندی قرار شد پاسگاه انتظامی راه اندازی شود.

امام جمعه هرمز افزود: با توجه به اینکه نیروی انتظامی  در خصوص راه اندازی این پاسگاه حتی ریالی هم هزینه نکرده است، اکنون که ساختمان این مجموعه آماده شده باز هم  عملیاتی نشدن این پاسگاه گلایه مندی مردم را به همراه داشته است.

حجت الاسلام مناقبیان اظهار داشت: برای احداث و راه اندازی پاسگاه انتظامی ما چند اداره را بی ساختمان کردیم که ساختمان آن احداث شود و اکنون که ساختمان پاسگاه بر اساس نظر نیروی انتظامی آماده شده است اما هیچ فعالیتی در شهر هرمز ندارد و اگر قرار است شما کار کنید پس بیاید انجام بدهید نه اینکه مسئولان شهر هرمز را به سخره  گرفته  اید با وجود اینکه سرقت در شهر زیاد شده است.

وی تصریح کرد: سرقت در هرمز بیداد می کند و خانه های مردم مورد سرقت قرار می گیرد و شبی نیست که سرقتی هرچند کوچک اتفاق نیفتد و معلوم نیست چه زمانی نیروی انتظامی قرار است فعالیت کند.

امام جمعه هرمز از فرمانده انتظامی استان هرمزگان خواست که به این موضوع توجه ویژه ای  کند و گفت: با اینکه هزینه ای شده و ساختمانی هم آماده شده است و معلوم نیس فعالیت نیروی انتظامی کجاست و در سفری که فرمانده انتظامی استان به این جزیره داشت عنوان کرد که تا دهه فجر سال گذشته پاسگاه انتظامی راه اندازی می شود، اما هنوز نشده است و امیدواریم مسئولان نیروی انتظامی در این خصوص توجه ویژه داشته باشند تا پاسگاه انتظامی هرمز به بهره برداری برسد.

حجت الاسلام مناقبیان  به سالروز فتوای تحریم تنباکو از سوی میرزای شیرازی اشاره کرد و گفت: مردم ایران در این کار بزرگ با پیروی از مرجعیت، بینی انگلیس را به خاک مالیدند.

وی همچنین با اشاره به دیدار اخیر فرماندهان نیروی انتظامی با مقام معظم رهبری، عنوان کرد: ما در زمینه امنیت اخلاقی و اجتماعی موفقیت چندانی نداشته ایم و در این خصوص هم دستگاه های متولی امور فرهنگی و هم آحاد مردم مسئول هستند.

امام جمعه هرمز  با تاکید بر ضرورت احیا و اجرای کامل فریضه امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: متاسفانه شاهد هستیم برخی به حرکت های نیروی انتظامی برای اجرای این فریضه واکنش نشان می دهند.

وی با بیان اینکه حربه ای بدتر از فساد و منکرات برای یک حکومت اسلامی نیست، تصریح کرد: دشمنان با ترویج فساد و فحشا و منکرات قصد ترویج بد اخلاقی را در کشور دارند و مردم باید به این موضوع توجه داشته باشند.

امام جمعه هرمز اظهار کرد: اگر رهبری انقلاب ما را به وحدت در جامعه دعوت می کنند، سخنان ایشان بر گرفته از قرآن است، چرا که در قرآن بر حفظ وحدت تاکیدات فراوانی شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح امنیت اخلاقی ازسوی انتظامی، اضافه کرد: امروز در جامعه برخی بدحجابی ها که برگرفته از فرهنگ غرب است، مشاهده می شود که اگر با آن برخورد نشود، جامعه و خانواده ها را به تباهی می کشاند.

حجت الاسلام مناقبیان  باتاکید برضرورت اهتمام ویژه نیروی انتظامی بر اجرای طرح امنیت اخلاقی، تصریح کرد: یکی از شرایط لازم برای آموزش فضائل اخلاقی به نسل جوان، پاک بودن جامعه از رذایل اخلاقی است.

حجت الاسلام مناقبیان با تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و همچنین ولادت با سعادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان، گفت: جوانان باید در شجاعت، سخاوت، غیرت دینی و عبادت حضرت علی اکبر (ع) را الگو قرار دهند.

امام جمعه هرمز بیان کرد: جوانان که مورد هجمه فرهنگی دشمن هستند باید مراقب بوده و نگذارند دشمنان آنان را از مبانی فرهنگی و دینی غافل کنند.

وی با تاکید بر اینکه جوانان سعی کنند تا در حربه دشمنان  گرفتار نشوند، بیان داشت: دشمنان جوانان کشور را نشانه گرفته و به دنبال ترویج تهاجم فرهنگی و گرفتار کردن جوانان هستند.

مناقبیان با تبریک روز ملی جمعیت، اظهار داشت: روند رو به رشد جمعیت کشور به سمت سالمندی، لزوم تجدیدنظر در سیاست و شعار اشتباه کنترل جمعیت یعنی فرزند کمتر، زندگی بهتر که تفکری غربی و استکباری بود را عیان کرده است.

وی، جوان سازی جمعیت کشور را یک نیاز اساسی دانست و گفت: دولت باید ملزومات لازم از جمله در حوزه اقتصادی و فرهنگی را برای فرزندآوری خانواده ها بالاخص زوج های جوان فراهم نماید.

امام جمعه هرمز بااشاره به سالروز تشکیل رژیم غاصب صهیونیستی، فلسفه و هدف غایی این رژیم و حامیان آن را تسلط بر کل منطقه خاورمیانه و منابع انرژی آن دانست و گفت: امروز سوریه، غزه، لبنان و عراق در صف مقدم مقابله با تفکر پلید این رژیم قرار دارند.

کد خبر 3657358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha