۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۹:۳۲

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم:

طلاب شاغل نباید از فعالیتهای علمی حوزوی فاصله بگیرند

طلاب شاغل نباید از فعالیتهای علمی حوزوی فاصله بگیرند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تاکید کرد که نباید بین طلاب شاغل در نهادها و فعالیتهای علمی و آموزشی حوزوی فاصله بیافتد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباس اسکندری امروز در نشست تعامل حوزه و روحانیون نهادها که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون حوزه انقلابی، اظهار کرد: باید علل و عوامل تقریب حوزه به نظام و انقلاب و عواملی که ممکن است منجر به دورشدن حوزه از انقلاب شود را بررسی کرد تا به راهکارهای رسیدن به حوزه انقلابی دست یافت.

وی تاکید کرد: بزرگان حوزه و نظام معتقدند که انقلاب و نظام اسلامی فرزند حوزه علمیه است و نباید بین این پدر و فرزند جدایی ایجاد شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در بیان راهکارهای کم‌کردن فاصله حوزه و انقلاب گفت: طلاب شاغل در نهادهای مختلف نباید از فعالیت‌های علمی و آموزشی حوزوی فاصله بگیرند چون یکی از ذهنیت‌هایی که حوزویان نسبت به طلاب شاغل در نهادها دارند این است که این افراد درس و بحث‌های حوزوی را رها کردند و همانند کارمندان معمولی مشغول فعالیت هستند و دانش حوزوی آنها ارتقا نیافته است.

حجت‌الاسلام اسکندری تصریح کرد: باید از برخی برخوردهای تند از ناحیه عناصری که خودشان را انقلابی یا طرفدار نظام و رهبری می‌دانند جلوگیری شود، چراکه دامن زدن به اختلافات منجر به شکاف بیشتر میان حوزه و نظام می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم برگزاری اجلاسیه نهادهای دارای روحانیون شاغل را اقدامی مفید برشمرد و پیشنهاد کرد که این اجلاسیه هر ساله با حضور مسئولان نهادهای مختلف و شخصیت‌های حوزوی برگزار شود.

وی همچنین پیشنهاد کرد که در این همایش از طلاب شاغل در نهادها که علاوه بر موفقیت‌های شغلی، فعالیت‌های علمی و تحقیقی داشتند معرفی شوند تا حوزویان متوجه شوند که این افراد، درس و بحث‌های حوزوی را رها نکرده‌اند.

حجت‌الاسلام اسکندری برگزاری دوره‌های توانمندسازی طلاب شاغل در نهادهای نظام و برگزاری جلسات توجیهی برای مسئولان و حوزویان را مورد تاکید قرار داد.

کد خبر 3660387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha