۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۸:۰۹

مدیرکل امور روستایی مازندران:

۳۰۰۰ فقره ساخت‌وساز غیرمجاز در مازندران اعمال جریمه شد

۳۰۰۰ فقره ساخت‌وساز غیرمجاز در مازندران اعمال جریمه شد

بهشهر- مدیرکل امور روستایی مازندران گفت: از سالهای گذشته تاکنون بیش از سه هزار ساخت‌وساز غیرمجاز در استان مشمول اعمال جریمه شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، جان الله عبدی عصر دوشنبه در همایش کارگاهی دهیاران شرق مازندران در سالن ارشاد بهشهر  افزود: کاربری اراضی از مسائل مهم امروز است که در ساخت‌وساز غیرمجاز باید کنترل درست و اصولی توسط دهیاران انجام شود.

وی افزود: در طول سال گذشته تاکنون چهار هزار و ۲۳ مورد تخلف در ساخت‌وساز غیرمجاز در مازندران گزارش‌شده که بیش از سه هزار جریمه، ۱۰۰ قلع بنا انجام‌شده که از این موارد ۶۵ مورد خارج از محدوده روستا و ۱۰ درصد خارج از بافت بوده است.

عبدی گفت: بازنگری طرح هادی در دست اقدام است که بیش از سه سال از افق طرح گذشته و نیازمندی‌های روستایی و کاربری‌ها باید به افق طرح تعریف شود.

مدیرکل امور روستایی مازندران ادامه داد: با پیگیری‌های انجام‌شده مقرر شد نیاز روستاها دیده‌شده و به گذشته محدود نشود و به‌نوعی اصلاح طرح انجام شود.

وی با تأکید براینکه دهیاران بر ساخت‌وساز در محدوده و خارج از محدوده نظارت و گزارش کامل داشته باشند، یادآور شد: توجه به آموزش نیاز مهم جامعه است که سالانه در دستور است و کنترل ساخت‌وساز خارج از بافت در اراضی کشاورزی به ابد موردتوجه باشد چراکه زمین را نمی‌توان در سقف افزایش داد و لذا در سال جدید باید دهیاران با شدت عمل در جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز تلاش کنند.

عبدی بابیان اینکه ۹۰ درصد ساخت‌وساز غیرمجاز خارج از بافت کم شده است، گفت: صدور پروانه ساختمانی به دهیاران داده‌شده که انجام شود و نظارت نظام فنی روستایی در احداث ساختمان و ...باید گزارش شود تا محل ملک و اجرای ساختمان تطبیق داده و کاربری موردتوجه قرار گیرد.

مدیرکل امور روستایی مازندران افزود: در بحث مالی هرگونه فعالیت‌های مالی باید منطبق بر مسائل مالی دهیاران باشد و در مزایده، مناقصه، مشارکت با دستگاه اداری و هزینه کرد رعایت مسائل مرتبط انجام شود تا شاهد کاهش انحرافات مالی باشیم.

وی گفت: مشارکت دهیاران با دستگاه اجرایی در اجرای طرح‌های عمرانی بسیار خوب است که رتبه اول اجرای آسفالت روستایی استان در کشور را دارا هستیم.

عبدی افزود: برای ۲۰۰ روستا زیرسازی و ابنیه آماده‌شده است تا اجرای طرح هادی علی‌رغم مشکلات مالی عملیاتی شود که سلامت کار باید موردتوجه باشد و رعایت مسائل مختلف موردتوجه قرار گیرد.

وی افزود: دهیاران در سال جدید بر اساس فرمایشات رهبری در اجرای طرح‌های اقتصادی و مشارکتی اقدام کنند و همچون طرح‌های عمرانی در دستور کار باشد تا در رونق و توسعه روستایی با توجه به شعار سال تلاش شود و برای هر روستا یک طرح اقتصادی در کشاورزی، دام‌پروری، صنایع تبدیلی، آبزی‌پروری در روستاها و...تعریف کنیم.

مدیرکل امور روستایی بابیان اینکه امروز تولید برای ماست و ما تولیدکننده هستیم و اشتغال برای استان‌های دیگر است، خاطرنشان کرد: باید صنایع تبدیلی در روستاها موردتوجه باشد و در این راستا توسعه ایجاد شود.

عبدی در ادامه با اشاره به گردشگری روستایی افزود: بوم گردی روستایی از موارد مهمی است که در جنت رودبار رامسر استارت زده شد که در مابقی روستاها نیز ظرفیت داریم تا اشتغال مناسب ایجاد شود.

عبدی ادامه داد: سال گذشته یک‌میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در سال ۹۴ و امسال سه میلیون و ۱۰۰ هزار نفر رسیده که فضای خوبی ایجادشده و هم خروجی اقتصادی حاصل از ورود مسافران است.

وی گفت: چشمه سورت چهاردانگه در دنیا بی‌نظیر است که اقدامات خوبی برای گردشگری در دست اقدام است که استفاده از خانه‌های مسکونی برای اسکان مسافران در نظر گرفته‌شده است و درآمدزایی مناسبی انجام‌شده است و همه روستاهای مازندران دارای چنین استعدادی هستند.

عبدی افزود: دستگاه اجرایی کمک‌کار دهیاران برای کاهش بروکراسی در صدور مجوز باشند تا مانع سرمایه‌گذاری نشده و در رشد این بخش و افزایش درآمد روستاییان تلاش شود.

کد خبر 3660440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha