۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۹:۲۵

«چقدر قیافه شما برایم آشنا نیست» به چاپ سوم رسید

«چقدر قیافه شما برایم آشنا نیست» به چاپ سوم رسید

مجموعه غزل متن «چقدر قیافه شما برایم آشنا نیست» سروده سید احمد حسینی توسط نشر نیماژ به چاپ سوم رسید.

سید احمد حسینی شاعر در گفتگو با خبرنگار مهر، با اعلام خبر چاپ سوم مجموعه «چقدر قیافه شما برایم آشنا نیست» خود گفت: این مجموعه غزل متن به تازگی توسط نشر نیماژ به چاپ سوم رسیده است. این کتاب، روایت چهره‌ای‌ست که در روشنایی نمایان است، درست همان لحظه که نور، تاریکی را کنار می‌زند و امید در شریان زندگی جاری می‌شود.

وی افزود: «چقدر قیافه‌ شما برایم آشنا نیست»، چهره‌ دردی‌ است که ما او را با نام کوچکش روایت می‌کنیم؛ قصه‌ امیدواری‌هاست؛ قصه‌ رسیدن پس از سال‌ها درد هجران است. زبان این مجموعه در راستای مجموعه‌ غزل‌متن‌های قبلی‌ ام است. تنها تفاوت اش این است که با ظرافت‌هایی جدید و تجربه‌هایی خاص‌تر روایت می شود که با حفظ کلیت خط روایت غزل‌متن‌های دیگرم، خود نیز به طور جداگانه هویتی مستقل دارد.

این شاعر در ادامه گفت: دست‌کاری در قالب و ترکیب‌بندی غزل و مثنوی در این مجموعه موجب تولد یک ژانر جدید شده است. قالبی که نخستین مصرع غزل‌متن همان نخستین مصرع مثنوی‌ است. مانند:

مانند یک واژه درون خانه
تنهایم
تنها‌یی‌ام
حتا اتاقت را گرفت از من
تا آخر این شعر این‌جایم
همین جایم
چیزی شبیه مرگ در خانه قدم می‌زد
آن ناگهان که...
اتفاقت را گرفت از من
حال مرا
دلبستگی‌هایم بهم می‌زد

حسینی گفت: بی شک این نونهال تجربی در مجموعه غزل‌متن طبقه‌ی اول ـ اول شرقی تناورتر شد و چندین روایت این کتاب را در بر گرفت. باید به این نکته اشاره کنم که در خوانش‌های ابتدایی غزل متن ها، مخاطب به یک دست بودن شان پی خواهد بود، زیرا از بین شعرهایم برای کتاب شدن انتخاب نمی‌کنم، بلکه کتاب را از بای بسم الله تا تای تمّت در یک لحظه می‌نویسم. چون اعتقاد دارم هیچ نقاش و خوشنویس و نوازنده‌ای از میان تجربه‌ها و تمرین‌ها و سیاه‌مشق‌هایش در گالری و نمایشگاه و کنسرت‌اش استفاده نمی‌کند. یک خوشنویس هیچ‌گاه یک کلمه را از سیاه‌مشق‌هایش برنمی‌دارد تا در تابلویی که نوشته به نمایش بگذارد بلکه آن‌ها تنها و فقط یک تمرین هستند. کتاب غزل‌متن «چقدر قیافه‌ شما برایم آشنا نیست»، نیز مانند آثار پیشینم، پر از تجربه است.

کد خبر 3660728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha