۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۵۵

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

انتقاد از جایگاه معلولان در برنامه وزارت ورزش و جوانان

انتقاد از جایگاه معلولان در برنامه وزارت ورزش و جوانان

رئیس انجمن دفاع ازحقوق معلولان ایران گفت: معاونت وزارت ورزش و جوانان در ۲ سال گذشته هیچ برنامه مدون ومشخص برای افراد دارای معلولیت در کشور تعریف نکرده و حوزه جوانان معلول برای آنها ناآشناست.

علی همت محمودنژاد در حاشیه اردوی سراسری انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران با حضور ۵۰۰ نفر از معلولین که در مشهد در حال اجراست، به خبرنگار مهر، گفت: متاسفانه معاونت وزارت ورزش و جوانان در سال گذشته و امسال هیچ گونه برنامه مدون و مشخص برای افراد دارای معلولیت در کشور تعریف نکرده و همکاری آنان برای برنامه های جوانان معلول نه تنها وجود ندارد بلکه این حوزه برای آنها غریب و ناآشناست. مشکلات ازدواج معلولان، اشتغال و همچنین تعاملات اجتماعی جوانان معلول از حداقل اموری است که معاونت جوانان وزارت ورزش  باید به آن بپردازد.

رئیس انجمن دفع از حقوق معلولان ایران با انتقاد از سازمان گردشگری اظهار داشت: متاسفانه اماکن بین راهی و استراحت گاه ها برای افراد دارای معلولیت مناسب نبوده  و معلولان در سفر به مشهد مشقات زیادی را در این خصوص متحمل شدند.

محمودنژاد همچنین از رئیس سازمان بهزیستی کشور خواست تا نسبت به توسعه و گسترش توریسم معلولان و توجه به نقش آن در زندگی معلولان اهتمام بیشتری از خود نشان دهند.

اردوی معلولان به مشهد از دوشنبه ۲۷ اردیبهشت آغاز و تا جمعه ۳۱ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

کد خبر 3661909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha