۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۰۲

حجت‌الاسلام قرائتی:

شهریه طلاب باید با اولویت دروس تفسیری پرداخت شود

شهریه طلاب باید با اولویت دروس تفسیری پرداخت شود

استاد حوزه علمیه گفت: شهریه‌های طلاب بر اساس رسائل و مکاسب پرداخت می‌شود در حالی که باید با اولویت دروس تفسیر پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محسن قرائتی شامگاه چهارشنبه در سیزدهمین همایش اساتید تفسیر قرآن حوزه علمیه قم که در دارالقرآن الکریم علامه طباطبایی برگزار شد اظهار کرد: دروس تفسیر قرآن در حوزه علمیه مهجور مانده و هنوز برای درس تفسیر به اندازه رسائل، کفایه و مکاسب ارزش قائل نیستیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از حوزویان، عزت را از درس خارج می‌خواهند نه قرآن، اظهار کرد: این طور نباشد درس خارج برای استادان حوزه مهم‌تر از درس تفسیر قرآن باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز اضافه کرد: در منبرها همه چیز (شعر، قصه، تاریخ و...) گفته می‌شود ولی تفسیر قرآن گفته نمی‌شود.

حجت‌الاسلام قرائتی با طرح این سئوال که چرا حوزه علمیه باید در تابستان‌ها تعطیل باشد؟ تاکید کرد: آیت‌الله حسینی بوشهری دو سه سال پیش می‌گفت در حوزه علمیه ۱۲۰ روز درس گفته می‌شود. شاید الان وضع حوزه بهتر شده باشد ولی هنوز تعطیلات حوزه خیلی زیاد است.

این استاد حوزه بر لزوم استفاده بهینه از تعطیلات حوزه تاکید کرد و افزود: آیت‌الله مکارم شیرازی ۴۰ سال پیش گفتند تعطیلات حوزه زیاد است و اگر نتوانیم تعطیلات را کم کنیم خودمان را تغییر بدهیم. از همان زمان تعدادی از طلبه‌ها اطراف ایشان جمع شدند و کل تفسیر نمونه در تعطیلات نوشته شد.

نسل جوان را در یابید

حجت‌الاسلام قرائتی بر لزوم توجه حوزویان به نیازمندی‌های معنوی نسل جدید تاکید کرد و گفت: قرآن باید محور تمامی فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی باشد.

وی خواستار توسعه دروس تفسیری در حوزه شد و تاکید کرد: باید به جایی برسیم که درس تفسیر از غربت بیرون بیاید.

این استاد حوزه گفت: شهریه‌های طلاب بر اساس رسائل و مکاسب پرداخت می‌شود در حالی که باید با اولویت دروس تفسیر پرداخت شود.

کد خبر 3662843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha