۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۳:۵۰

مديركل ميراث فرهنگی استان سمنان تاکید کرد:

ضرورت تجهیز يگان حفاظت از آثار تاريخی استان سمنان به امكانات روز

ضرورت تجهیز يگان حفاظت از آثار تاريخی استان سمنان به امكانات روز

سمنان – مديركل ميراث فرهنگی استان سمنان بر ضرورت تجهیز يگان حفاظت از آثار تاريخی به امكانات روز تاکید کرد و گفت: طی سفر هیئت دولت به استان پنج ميليارد ريال براي تجهيز این يگان پيشنهاد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسين خواجه بيدختي پیش از ظهر پنج شنبه در نشستی با فرمانده یگان حفاظت سازمان ميراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور در محل اداره كل ميراث فرهنگي استان سمنان، با تاكيد بر اينكه يكي از راه هاي حمايت از يگان حفاظت از آثار تاريخي، تجهيز امكانات مورد نياز است، افزود: در اين راستا و در سفر اخير هيئت دولت به استان سمنان پنج ميليارد ريال براي تجهيز يگان حفاظت اين اداره كل پيشنهاد شده و اميد می رود تا با تخصيص اين اعتبار بتوانیم يگان حفاظت استان را تجهيز كنیم.

وی با تاكيد بر اينكه بايد اهميت ويژه اي به يگان حفاظت از آثار تاريخي داده شود، افزود: وظايف يگان بسيار متنوع است و اين واحد نبايد محروم از امكانات باشد.

فرمانده يگان حفاظت اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان نيز در این نشست نبود امنيت شغلي را از مشكلات نيروهاي يگان حفاظت از آثار تاريخي عنوان كرد.

سرهنگ محمدرضا افضلي گفت: آموزش نيروها و جلب همكاري سازمان هاي مردم نهاد از برنامه هاي يگان حفاظت استان سمنان است.

وي افزود: نيروهاي يگان حفاظت از آثار تاريخي استان سمنان در يك ماه گذشته با كشف ۱۵ مورد حفاري غير مجاز، موفق به دستگيري هشت حفار غير مجاز و كشف يك دستگاه فلزياب شده اند.

فرمانده يگان حفاظت اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان گفت: استان سمنان داراي بيش از ۸۰۰ اثر تاريخي ثبت شده در فهرست ميراث ملي است و تعداد نيروهاي يگان حفاظت از آثار تاريخي استان سمنان، تنها ۳۰ نفر است.

در پايان اين مراسم ضمن تقدير و اهداي لوح تقدير از خانواده مرحوم «مهدي اسفنجاني» نيروي پرتلاش يگان از حفاظت از آثار تاريخي شهرستان گرمسار كه خرداد ماه سال گذشته به دليل واژگوني خودرو در حين اجراي خدمت درگذشت، به پنج نفر از نيروهاي فعال يگان حفاظت از آثار تاريخي استان سمنان لوح تقدير اهدا شد.

دو سال گذشته نيز يكي از نيروهاي يگان حفاظت سمنان در حين خدمت درگذشت.

کد خبر 3663114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha