۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۸:۱۵

معاون استاندار گلستان:

بندرخشک زمینه ساز تحول در گلستان است

بندرخشک زمینه ساز تحول در گلستان است

گرگان- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار گلستان گفت: بندرخشک زمینه ساز تحول در گلستان است و با بهره برداری از آن شکوفایی حمل و نقل ترانزیت و صادرات رقم می خورد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود ربیعی عصر پنجشنبه، در حاشیه کلنگ‌زنی بندر خشک اینچه‎برون در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی منطقه اینچه برون در دو مرحله برای ساخت بندر خشک اینچه‎برون به راه‌آهن واگذار می‌شود.

وی افزود: ۴۲۶ هکتار در مرحله نخست برای بخش حاکمیتی و ۳۰۸ هکتار برای سرمایه‌گذاری و در مرحله دوم ۵۱۶ هکتار برای احداث پایانه نفتی و کانتینری ارد واگذار می شود.

به گفته ربیعی، در بخش حاکمیتی راه آهن جمهوری اسلامی ایران احداث خطوط ایستگاه دپوی لوکوموتیو، بازدید واگن، تعویض بوژی، خطوط نرمال و عریض و خطوط شانتینگ یارد در ۱۴۶ کیلومتر خط احداث می کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار گلستان تصریح کرد: در بخش سرمایه گذاری با انجام زیرسازی و آماده کردن زیرساخت ها ۱۸۰ کیلومتر خط عریض و نرمال بستر لازم برای ورود سرمایه گذاران و شرکت های داخلی و خارجی فراهم شده و بخش خصوصی، انبارهای عمومی سیلو، پایانه نفتی و پایانه کانتینری ایجاد می کند.

ربیعی با اشاره به اینکه پنج هزار میلیارد ریال برای اجرای این طرح اختصاص یافته، ادامه داد: از مزایای ایجاد این بندر خشک دسترسی آسان شبکه ریلی کشور، دسترسی به راه‌های شریانی کشور، قرار داشتن در مسیرهای بارهای جاده‌ای، ریلی و هوایی کشور است.

وی به کارکردها و فعالیت های بندر خشک اشاره و خاطرنشان کرد: عبور کالاهای ترانزیت، واردات کالا با واگن های کشورهای CIS، صادرات کالا و محصولات به کشورهای آسیای میانه و ایجاد انبارهای سرپوشیده و سیلوهای غلات برای تخلیه، بارگیری، انبار داری و بازاریابی و فعالیت های تعویض بوژی از کارکردهای این بندر است.

وی اضافه کرد: عملیات مبادله قطارها بین ایستگاه اینچه برون در ایران و آق ییلای ترکمنستان و همچنین خدمات مسافری، گمرکی و بازرگانی و خدمات مربوط به تغییر مد حمل و نقل (ریلی به جاده ای و برعکس) و همچنین خدمات مربوط به تعمیر و نگهداری آلات ناقله خط نرمال و عریض و خدمات پیس و مرزبانی از دیگر کارکردهای این بندر در اینچه برون است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار گلستان همچنین اظهار کرد: مهم ترین اهداف راه اندازی بندر خشک اینچه برون کاهش تقاضای نیاز به استفاده از اراضی حاشیه ساحل، افزایش کارایی حمل و نقل، بهبود زیرساخت ها، بهبود وضعیت مالی و اقتصادی، افزایش سرمایه گذاری مستقیم خارجی، تسریع توسعه اقتصادی و یکپارچه سازی لجستیکی و همچنین بهبود فرآیند توسعه پایدار و کاهش آسیب های زیست محیطی است.

کد خبر 3663303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha