۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۹:۴۲

نصرالله با هشدار به صهیونیستها و اعراب:

ترور بدرالدین کار اسراییل نبوده/ در صورت تعرض واکنش ما دردناک است

ترور بدرالدین کار اسراییل نبوده/ در صورت تعرض واکنش ما دردناک است

دبیرکل حزب الله لبنان در سخنان امروز خود بمناسبت شهادت مصطفی بدرالدین گفت: این ترور کار صهیونیستها نبوده اما هشدار می دهم که در صورت تعرض به مبارزان ما، واکنشی مستقیم و دردناک خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان امروز به مناسبت شهادت مصطفی بدرالدین فرمانده نظامی برجسته حزب الله در دمشق اظهار داشت: در ابتدا به خانواده گرانقدر بدرالدین و براداران مقاومت شهادت ایشان را تبریک و تسلیت می گویم، همه ما در این عزا شریک هستیم.

وی افزود: ما به خانواده شهدا به ویژه کسانی که در سوریه شهید شده اند تسلیت می گوییم. مصطفی بدرالدین از نخستین مبارزان حزب الله محسوب می شد و در صف نخست جبهه نبرد با اسرائیل در معرکه «خلده» قرار داشت. وی در نبرد خلده پا به پای برادران خود در جنبش امل و دوشادوش برادران فلسطینی خود جنگید.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: مصطفی بدرالدین از نخستین مجروحان جبهه مقاومت به شمار می رفت و از بنیانگذاران جبهه های نبرد علیه اسرائیل بود. وی در سال ۱۹۹۵ فرماندهی نظامی حزب الله را تا اواسط سال ۱۹۹۶ برعهده داشت.

وی اظهار داشت: از مهمترین چالش هایی که در جریان فرماندهی نظامی وی به عنوان فرمانده مرکزی وجود داشت در طی نبرد خوشه های خشم و کشتار قانا حاصل شد. از مهمترین موفقیت های وی کمین معروف «کمین انصاریه» بود که به صورت مشترک از سوی عماد مغنیه و بدرالدین فرماندهی می شد. از جمله دستاوردهای ایشان همچنین توسعه رسانه های جنگی و جنگ روانی بود.

سید حسن نصرالله در ادامه گفت: مصطفی بدرالدین یکی از فرماندهانی بود که به هوش سرشار، شجاعت و صلابت شهره بود. به برکت تلاش های وی، جبهه مقاومت مانع از سقوط سوریه شد و در این کشور دستاوردهایی را کسب کرد.

وی تصریح کرد: پس از شهادت عماد مغنیه، مصطفی بدرالدین مسئولیت دیگری را برعهده گرفت و از جمله دستاوردهای وی در این زمینه کشف شبکه های جاسوسی در لبنان بود. در واقع وی مکمل تلاش نهادهای امنیتی لبنان در زمینه شناسایی و نابودی شبکه های تروریستی در لبنان بود.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: هنگامی که حزب الله تصمیم گرفت وارد سوریه شود، مصطفی بدرالدین مسئولیت اداره یگان های حزب الله در این کشور را برعهده گرفت و به برکت تلاش های وی و مقاومت، سوریه سقوط نکرد.

وی افزود: در پی شهادت مصطفی بدرالدین در سوریه همچون شهادت عماد مغنیه حرف و حدیث هایی مطرح شد و در واقع پس از شهادت هر کدام از فرماندهان مقاومت این صحبت ها پیش آمده است. شهدای مقاومت شهیدانی هستند که چه در لبنان یا سوریه و یا هر جبهه نبرد دیگری به شهادت می رسند.

دبیرکل حزب الله لبنان ضمن انتقاد از اعرابی که خادمان آمریکا و اسرائیل هستند گفت: این افراد بیش از خود اسرائیلی ها به اسرائیل خدمت کرده اند. ما ۳۴ سال است که با اسرائیل در نبرد قرار داریم و روزی دروغ نگفته ایم و دشمن اسرائیلی به صداقت و شجاعت ما اذعان کرده است اما برخی اعراب همچنان به صداقت و شجاعت ما شک دارند.

وی در ادامه گفت: امروز و در هفته گرامیداشت یاد شهید ذوالفقار خطاب به اسرائیل و اعراب می گویم که اگر به هر کدام از مبارزان ما تعرض کنید واکنش ما مستقیم و دردناک خواهد بود.

سید حسن نصرالله با اشاره به ادعاهای جریان های وابسته به المستقبل لبنان مبنی بر اینکه مصطفی بدرالدین قاتل رفیق الحریری نخست وزیر اسبق لبنان بوده است گفت: این مسائل بیانگر انحطاط اخلاقی برخی در لبنان است کسانی که هیچ ارزشی برای احساسات انسانی قائل نیستند. من این سوال را مطرح می کنم که دادگاه بین المللی حکمی برای مصطفی بدرالدین صادر نکرده است این افراد چگونه هر روز برای وی حکم صادر می کنند؟

وی در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: طی یک هفته گذشته حرف های زیادی درباره خسارتی که به حزب الله در پی شهادت بدرالدین وارد شده مطرح شده است، حزب الله از سال های گذشته تاکنون به یک گروه کامل و نهاد کامل از هر لحاظ تبدیل شده است. با شهادت هر یک از فرماندهان بلندپایه حزب الله و ریختن خون این افراد عزم و اراده جدیدی خلق می شود. هنگامی که عماد مغنیه به شهادت رسید خیلی ها اعلام کردند که بنیه حزب الله از بین خواهد رفت اما در عمل شاهد بودیم این اتفاق رخ نداد و حزب الله قدرتمند تر شد.

سید حسن نصرالله افزود: کسی که در خانه خود بنشیند در بستر می میرد و سید ذوالفقار، عماد مغنیه و عباس الموسوی طبیعی است که شهید بشوند. تا زمانی که مقاومت چنین مسئولیتی را برعهده گرفته است ما رو به پیشرفت خواهیم بود و مقاومت دستاوردهایی را کسب خواهد کرد. ما هنگامی که وارد سوریه شدیم این اقدام بر اساس دیدگاه و فهم و تشخیص آشکار خطرات و فرصت ها صورت گرفت.

وی تصریح کرد: شواهد نشان می دهد که گروه های تکفیری مصطفی بدرالدین را به شهادت رسانده اند و اگر شواهدی درباره دست داشتن دشمن صهیونیست در هر عملیاتی وجود داشته باشد ما آن را پنهان نمی کنیم.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه گفت: روز به روز حقایق جنگ سوریه و نقش آمریکایی ها و غرب و حامیان منطقه ای آنها در این جنگ فاش می شود. غرب از آنچه در سوریه رخ داده است پشیمان است و در جستجوی راه حلی برای پایان این جنگ است. اکنون کاملا واضح است چه کسانی از گروه های تروریستی در سوریه بهره برداری کردند و آنها را مورد حمایت مالی و تسلیحاتی قرار دادند.

وی اظهار داشت: حزب الله یک فرمانده یا ۱۰ فرمانده ندارد بلکه ما دارای نسلی از فرمامدهان مقاومت هستیم. تمامی دستاوردهای میدانی طی سال های گذشته حاکی از دخالت عربستان سعودی در سوریه است. عربستان هیئت ریاض در مذاکرات ژنو و همچنین جنگ در سوریه را مدیریت می کند. عربستان خواهان قانون اساسی جدید در سوریه است و من این پرسش را مطرح می کنم آیا عربستان غیر از سلطه پادشاهی و خاندان حکومتی قانون دیگری دارد؟ عربستان خواهان انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام در سوریه است و من این را سوال می کنم که آیا عربستان خود دارای انتخابات بوده است؟

سید حسن نصرالله تصریح کرد: عربستان خواهان تعدد احزاب و انتقال قدرت در سوریه است آیا خود سعودی ها دارای تعدد احزاب و انتقال قدرت در کشورشان هستند؟ همه اطلاعات و شواهد موجود نشان می دهد سوریه به این دلیل هدف جنگ قرار گرفت زیرا یک کشور مستقل و خارج از سلطه آمریکایی ها قرار داشت. اگر بشار اسد از قدرت کناره گیری کند و به عنوان رهبری سوریه اعلام کند به آمریکا و توطئه های اسرائیل در منطقه خدمت خواهد کرد جنگ در سوریه پایان خواهد یافت.

وی اظهار داشت: آمریکا با همکاری هم پیمانان منطقه ای خود دریافت چه کسانی به آنها در منطقه خدمت می کنند، گروه های تکفیری پروژه واحدی هستند که به لحاظ فکری و مالی از سوی عربستان سعودی، قطر و ترکیه حمایت می شوند. ارتش آمریکا و اسرائیل پرچم های سیاه را به نام اسلام آورد تا اهداف آمریکا و اسرائیل محقق شود.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: آمریکایی ها از گروه های تروریستی به عنوان بهانه ای برای دخالت در یمن، عراق و سوریه استفاده می کنند. ما در سوریه ایثار و فداکاری بسیار از خود نشان دادیم زیرا این موضوع را درک می کنیم که بقای سوریه و عراق و منطقه عربی یک مصلحت مهم است.

وی افزود: ما طی سال های گذشته وضعیت دشواری را طی کردیم و اکنون در قدرت بسر می بریم، ما و دوستان و هم پیمانانمان در سوریه رو به پیشرفت هستیم و پیروز خواهیم شد و شهادت فرماندهانمان قوای ما را در این نبرد دوچندان خواهد کرد.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: ما در سوریه باقی خواهیم ماند و فرماندهان بیشتری نسبت به گذشته وارد سوریه خواهند شد و ما به اشکال مختلف در سوریه حضور خواهیم داشت. دشمنان هرگز نخواهند توانست بر سوریه سیطره پیدا کنند و هر توطئه ای که در منطقه طراحی کرده اند با شکست مواجه خواهد شد.

وی اظهار داشت: چند هفته پیش مصطفی بدرالدین و برادران مقاومت در نبرد غوطه شرقی حضور داشتند و ما امروز شاهد بودیم ارتش سوریه و برادران مقاومت این دستاورد را تکمیل کردند و این منطقه را تحت کنترل خود درآوردند.

وی افزود: انتقام ما از خون شهید بدرالدین این خواهد بود که به حضور خود در جبهه های نبرد در سوریه ادامه خواهیم داد و گروه های تکفیری که برای منطقه توطئه چینی می کنند را شکست خواهیم داد.

سید حسن نصرالله در بخش دیگر سخنان خود به موضوع تحولات لبنان پرداخت و ساکنان جنوب لبنان را به شرکت گسترده در انتخابات شوراها و پایبندی به فهرست های انتخاباتی دعوت کرد.

کد خبر 3663770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha