۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۱۶

نوبخت عنوان كرد:

سرمایه گذاری ۳ میلیارد و ۴۱۸ میلیون دلاری پس از برجام در کشور

سرمایه گذاری ۳ میلیارد و ۴۱۸ میلیون دلاری پس از برجام در کشور

ساری- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: نزدیک به ۳ میلیارد و ۴۱۸ میلیون دلار سرمایه خارجی پس از برجام وارد کشور شده است.

 به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر نوبخت پیش از ظهر شنبه در جلسه نشست شورای برنامه ریزی استان های منطقه یک کشور که در مجتمع شهید بهشتی فرح آباد ساری برگزار شد از تنفيذ اختيار به استانداران در خصوص واگذاري طرح هاي عمراني به بخش هاي خصوصي خبر داد.

معاون رئيس جمهور با اعلام اینکه هزینه دولت در اجرای همه طرح ها و پروژه ها در سفرهای استان،  ۱۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است که تمامی این هزینه ها پرداخت می شود، افزود: هر اختیار و مجوزی که استانداران و دستگاه ها و سازمان برنامه ریزی برای واگذاری طرح های عمرانی، جلب مشارکت بخش‌های  غیردولتی به منظور تکمیل طرح های دولتی در این استان ها نیاز باشد واگذار می شود.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌های مربوط به هسته‌ای در اجرای برجام برداشته شده است، افزود: نزدیک به ۳ میلیارد و ۴۱۸ میلیون دلار سرمایه خارجی پس از برجام وارد کشور شده که به سرمایه گذاری ۴۱ طرح در استانهای مختلف منجر شده است.

وی با اشاره به اینکه در فضای پس از تحریم، فرصت سرمایه گذاری در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: دولت می داند که در سه استان مازندران، گیلان و گلستان واحدهای تولیدی نیمه فعال و نیمه تعطیل وجود دارد، ۷ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی در این استان ها شناسایی شدند که نیازمند ۱۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای فعال سازی هستند اما باید میزان فعال بودن و میزان پیشرفت فیزیکی این واحدها مشخص شود.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه تحریم های مربوط به انرژی هسته ای برداشته شده و تحریم های ظالمانه دیگر نیز به تدریج برداشته می شود، تصریح کرد: در رفع تحریم ها باید موفقیت ملی دیده شود نه اینکه بگویند هیچ اقدامی صورت  نگرفته است.

نوبخت با اشاره به اینکه پس از رفع تحریم ها،  ۳ میلیارد و ۴۱۸ میلیون دلار برای ۴۱ طرح سرمایه گذاری در ایران انجام شده است، افزود: در برجام تحریم های نفتی برداشته شد و از این طریق تولید و صادرات نفت ایران به دو برابر افزایش یافته است به طوری که امروز صادرات نفت ایران به دو میلیون و ۴۰۰ میلیون بشکه رسید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با بیان اینکه در سه سال گذشته کارهای بزرگ و اساسی در کشور انجام شده است، گفت: برای کاهش تورم لجام گسیخته در این مدت تلاش اساسی صورت گرفته تا گرانی تبدیل به ارزانی و رشد قیمت‌ها تقلیل یابد که صورت گرفته است.

وي بااشاره به نيمه فعال بودن برخي واحدهای تولیدی در کشورگفت: تاکنون هفت هزار و ۵۰۰ واحد در کشور شناسایی شده است، افزود: ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای افتتاح این پروژه‌ها تخصیص یافت.

نوبخت با اشاره به گزارش مرکز آمار ایران در مورد تورم اردیبهشت ۹۵ اظهار داشت: مرکز آمار ایران مرجع رسمی مربوط به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است که گزارش ماهانه تورم و فصلی رشد اقتصادی را ارائه می‌کند.

وي اضافه كرد: نرخ تورم ماه فروردین چهار دهم، اردیبهشت‌ماه منفی منفی چهاردهم و تورم نقطه‌ای فروردین ۷.۷ دهم، نقطه به نقطه اردیبهشت ۶.۸ شده و تورم سالانه فروردین ۱۰.۸ و تورم سالانه اردیبهشت ماه ۱۰.۲ است.

نوبخت با بیان اینکه دولت تدبیر و امید دولت خدمتگزار است و دولت انتخاباتی نیستیم و صرفاً به‌دنبال تبلیغ بی‌مورد نیستیم، افزود: مدیران استان‌ها باید با جدیت و قدرت پیش بروند تا بتوانیم اقدامات عمرانی استان‌ها را تسریع بخشیم.

نوبخت گفت: البته برخی ها به دنبال زیرسئوال بردن کارکردهای بزرگ برجام هستند در حالی که برجام مربوط به دولت نیست و این دستاورد نظام است و ما نیز مدعی موفقیت ۱۰۰ درصدی برجام نبوده ایم. برجام سنگ بزرگی را از پیش پای اقتصاد برداشت  و با حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و پشتیبانی مردم از دولت به موفقیت رسید.

وی افزود: برخی می خواهند این موفقیت دولت و نظام را با هر روشی زیر سئوال ببرند و برای شکست آن هم روز و ساعت می شمارند.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه جلسات منطقه‌ای شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها را در مناطق برگزار می‌کنیم، گفت: در هشت ماهه مانده به پایان سال در این جلسات گزارش عملکرد استانداران را در حوزه‌های مختلف احصال خواهیم کرد.

کد خبر 3664201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha