۲ خرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۲۲

مدیر حوزه های علمیه استان زنجان خبر داد:

احداث هشت حوزه علمیه در استان زنجان

احداث هشت حوزه علمیه در استان زنجان

زنجان-مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان گفت: در حال حاضر هشت حوزه علمیه در استان زنجان در دست ساخت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن بیات صبح یکشنبه در همایش وقف گروهی علمای زنجان برای حوزه‌های علمیه، افزود: در حال حاضر هشت حوزه علمیه در استان زنجان در دست ساخت است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر پروژه‌های ساخت حوزه‌های علمیه شهرستان‌های قیدار، ابهر، هیدج، ماهنشان، سجاس، طارم در دستور کار است و برخی از این پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصدی دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان گفت: درمجموع ۱۶ حوزه علمیه خواهران و برادران در استان زنجان وجود دارد که سالانه بیش از ۳۰۰ طلبه را آموزش می‌دهند.

بیات با بیان اینکه با تکمیل حوزه‌های علمیه در دست اجرا به ظرفیت حوزه‌های علمیه به تعداد ۵۰ نفر افزوده می‌شود، افزود: زنجان استانی فرهنگی است و عالمان و فرهیختگان و نخبگان علمی و مذهبی فراوانی دارد و باید توجه به حوزه فرهنگی و دینی موردتوجه دولت قرار گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان تصریح کرد: در حال حاضر فعالیت‌های فرهنگی و دینی در حوزه‌های علمیه استان زنجان با جدیت پیگیری می‌شود و استقبال خواهران و برادران هم از این حوزه‌ها بسیار مطلوب است.

بیات افزود: حضور بانوان در حوزه‌های علمیه باعث ارتقای ارزش‌های دینی در خانواده‌ها می‌شود و در این راستا باید حضور بانوان در حوزه‌های علمیه تقویت شود.

وی بابیان اینکه هدف از ورود به حوزه‌های علمیه یادگیری مباحث دینی مختلف است، گفت: سالانه بیش از ۹۰۰  تا هزار نفر در حوزه‌های علمیه زنجان مشغول به تحصیل می‌شوند.

کد خبر 3664707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha