۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۴۰

مشاور اقتصادی رئیس جمهور عنوان کرد:

افزایش ۵۰ درصدی بودجه عمرانی/تحول در اجرای پروژه‌ها

افزایش ۵۰ درصدی بودجه عمرانی/تحول در اجرای پروژه‌ها

بیرجند- مشاور اقتصادی رئیس جمهور از افزایش ۵۰ درصدی بودجه پروژه‌های عمرانی در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی نجفی پیش از ظهر دوشنبه در کارگروه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: سهم بودجه عمرانی در سال جاری یک و نیم برابر شده است.

وی ادامه داد: این اعتبار باز هم پاسخگوی اتمام پروژه های نیمه تمام عمرانی نبوده و برای پیشرفت و افزایش اعتبار باید به سراغ دیگر فعالیت ها برویم.

نجفی با بیان اینکه در سال جاری فرمول های مختلفی برای اتمام پروژه های نیمه تمام عمرانی پیش بینی شده است، اظهار کرد: دادن تسهیلات به بخش خصوصی برای اتمام پروژه ها یکی از این روش ها است.

وی ادامه داد: یکی از روش های پیش بینی شده به این طریق است که پروژه ها و طرح ها به طور رایگان به بخش خصوصی داده شده و باید در مرحله سوددهی سهم دولت را بپردازند.

مشاور رئیس جمهور و دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی اعطای تسهیلات به افرار داوطلب را یکی دیگر از روش ها دانست و گفت: در این روشِ بعد از اتمام پروژه تسهیلات به صورت اقساطی به دولت برگردانده می شود.

فعالیت های دولت در تنگنای بودجه ای

وی با بیان اینکه فعالیت های دولت در تنگنای بودجه ای قرار دارد، اظهار کرد: کاهش قیمت نفت و رکود اقتصادی حاکم بر کشور از جمله دلایل کمبود بودجه است.

مشاور رئیس جمهور و دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی ادامه داد: امید است در سال جاری میزان بودجه نسبت به سال های گذشته افزایش یابد.

نجفی با اشاره به ظرفیت های خراسان جنوبی، بیان کرد: خراسان جنوبی از نظر قابلیت ها و توانایی های انسانی و فیزیکی ظرفیت بالایی دارد.

وی با تاکید بر اینکه پتانسیل های خراسان جنوبی باید در برنامه توسعه ملی مورد توجه قرار گیرد، افزود: باید نقشه آمایش سرزمینی این استان تهیه شود.

نجفی ادامه داد: باید در دانشگاه بیرجند تیمی از استادان و افراد متخصص تشکیل شده و در این ستاد به رصد و نظارت اجرای پروژه ها پرداخته شود.

وی با بیان اینکه باید پای مسئولان موثر به خراسان جنوبی کشانده شود، بیان کرد: نگاه به بازارهای داخلی یکی از گام های موثر در پیشرفت خراسان جنوبی است.

ضرورت اتصال خراسان جنوبی به خط ریلی

وی با اشاره به پروژه راه اهن در خراسان جنوبی بیان کرد: اتصال خراسان جنوبی به خط ریلی کشور یکی از ضروریات استان بوده که باید هرچه سریعتر انجام شود.

نجفی با بیان اینکه باید در خراسان جنوبی ثروت ایجاد کنیم، اظهار کرد: دولت به تنهایی قادر به حل مشکلات نبوده و نیازمند همکاری بخش خصوصی است.

کد خبر 3665672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha