۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۲۷

در جلسه شورای آموزش و پرورش عنوان شد؛

تعداد دانش آموزان شهر جدید سهند نسبت به سال ۹۰ سه برابر شده است

تعداد دانش آموزان شهر جدید سهند نسبت به سال ۹۰ سه برابر شده است

تبریز- مدیر آموزش و پرورش اسکو از سه برابر شدن تعداد دانش آموزان شهر جدید سهند نسبت به سال تحصیلی ۹۰- ۹۱ خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی نجابت بعد از ظهر دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره ای به تعداد دانش آموزان شهرستان اسکو گفت: ۲۰ هزار و ۱۳۶ دانش آموز در سال تحصیلی ۹۴- ۹۵ در شهرستان اسکو  در ۱۹۱ واحد آموزشی با ۹۳۰ کادر آموزشی و اداری تحصیل می کنند.

وی ادامه داد: شش مدرسه مقطع پیش دبستانی، ۷۷ مدرسه ابتدایی، ۳۱ مدرسه اول متوسطه و ۹ مدرسه متوسطه عمومی در این شهرستان وجود دارند و همچنین سه مدرسه استثنایی نیز در اسکو فعالیت می کنند.

نجابت افزود: ۱۱ هزار و ۹۷۰ دانش آموز در شهر جدید سهند مشغول به تحصیل هستند که حدود ۶۰ درصد از آمار دانش آموزان اسکو مربوط به سهند است که نشان از سرریز جمعیت در این شهر جدید دارد.

وی از فعالیت ۳۴ واحد آموزشی در سهند خبر داده و گفت: هم اکنون به میزان ۱۱ واحد آموزشی در این شهرستان کمبود داریم.

مدیر آموزش و پرورش اسکو ادامه داد: در اسکو در سال ۹۱، ۱۱ هزار دانش آموز داشتیم که این تعداد در سال تحصیلی ۹۴- ۹۵، ۲۰ هزار شده که نزدیک به دو هزار نفر سالانه افزایش جمعیت دانش آموزی داشته ایم.

افزایش حدود سه برابری دانش آموزان سهندی نسبت به سال ۹۰

وی افزود: در شهر جدید سهند در سال ۹۰-۹۱، چهار هزار و ۴۰۰ نفر دانش آموز تحصیل می کردند که در سال تحصیلی ۹۴- ۹۵ این تعداد به ۱۱ هزار و ۹۰۰ دانش آموز رسیده است.

مدیر آموزش و پرورش اسکو در خصوص فضای آموزشی دولتی سهند گفت: ۱۱ باب در فاز یک و دو که جمعا ۱۰۰ کلاس را شامل می شود و پنج باب مابین فاز دو و سه و پنج باب نیز در فاز سه فعال هستند که البته سه مدرسه دیگر نیز در فاز سه در حال احداث می باشند.

وی ادامه داد: در فاز چهار نیز یک مدرسه قابل بهره برداری بوده و سه مدرسه در حال احداث است.

مشکل انشعابات و کمبود پرسنل مدارس سهند

نجابت با اشاره ای به مشکلات این مدارس گفت: مشکل اساسی که داریم مدارسی که توسط شرکت عمران کار می شود پس از احداث تامین انشعاباتش برایمان سخت است و حتی اداره کل نوسازی نیز نمی تواند ما را در این خصوص تامین کند.

وی افزود: تعداد پرسنل در سهند دچار کمبود بوده و از سوی دیگر بسیاری از مدارس دو شیفته هستند.

مدیر آموزش و پرورش اسکو ادامه داد: از نوسازی مدارس استان می خواهیم عنایت ویژه ای به شهر جدید سهند داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر انشعابات مدرسه تازه بهره برداری شده فاز چهار شهر جدید حل شود مشکلی نخواهیم داشت البته در فاز سه نیز همین مشکل را داریم که امیدواریم اداره کل نوسازی همکاری لازم را داشته باشد.

کمبود ۱۲۰ کلاس درسی در شهر جدید سهند

مدیر کل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره ای به ظرفیت مدارس شهر جدید سهند گفت: سهند ۲۰۸ کلاس درسی دارد و ۶۰ مورد نیز در حال احداث بوده اما طی گزارشات نیاز این شهر جدید ۳۸۶ کلاس است.

حسن استوار آذر ادامه داد: با توجه به سیاست های راه و شهرسازی مبنی بر ساختن مسکن مهر در این شهر جدید، باید نسبت به تقویت فضاهای آموزشی این شهر تلاش شود، همچنین از سوی دیگر مدارس استثنائی شهر جدید سهند نیز عنایت ویژه ای می طلبد.

وی افزود: همچنین مشکلات مدارس شهرک های اقماری تبریز نیز باید در جلسات بعدی مورد بحث قرار گیرد.

کد خبر 3666016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha