۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۱۷

گزارش مهر از صحن شورای شهر تهران

بگو مگوی دوستی و حقانی بر سر صیانت از باغات پایتخت

بگو مگوی دوستی و حقانی بر سر صیانت از باغات پایتخت

عدم تصویب طرح صیانت از باغات پایتخت حاشیه هایی را در صحن علنی شورای شهر تهران ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، یکشنبه هفته گذشته در جلسه غیرعلنی روز یکشنبه طرح صیانت از باغات مورد بررسی قرار گرفت که به دلیل انتقادات برخی از اعضا به ماده ۴ این طرح به کمیسیون تخصصی بازگشت خورد.

نام ۵ عضو شورا که نسبت به برخی از مواد این طرح انتقاداتی داشتند در برخی از رسانه ها مطرح شد که اسماعیل دوستی عضو کمیسیون عمران یکی از این اسامی بود.

این عضو شورای شهر درصحن علنی امروز شورای شهر با انتقاد از اعلام نام ۵ نفر به عنوان حامی قطع درخت، گفت: خدا را شکر که این افراد نماینده مجلس نشدند اگر این گونه می شد هر روز یک بحران برای کشور درست می کردند.

وی ادامه داد: حافظی و حقانی نیز برای بازگشت به طرح صیانت از باغات دستانشان را بالا بردند و قبول داشتند طرح شان دچار مشکلاتی است، این چه عوام فریبی است که نام ۵ نفر را به عنوان مدافع قطع درخت و باغات اعلام می کنند. مطمئن باشید اگر عضوی در شورا تضعیف شود همه تضعیف می شوند.

دوستی با بیان اینکه کارشناسانی که به محیط زیست خط می دهند کارشناسان مریضی هستند، گفت: من روی کاغذ سیگار دستور جلوگیری از قطع درخت را می دادم. من مدتی که شهردار منطقه سه بودم زیر بار قطع یک درخت هم نرفتم محکم ایستادم و این مقاومت باعث برکناری ام شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه قانون قبلی در خصوص حفظ باغات قانون محکم تری است، گفت: مشکل قانون برج باغ ها، اجرایی است که باید اصلاح شود.

وی همچنین موفقیت شهاب حسینی و اصغر فرهادی را در جشنواره بین المللی کن تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد: موفقیت های بیشتری برای کشور در صحنه بین المللی رقم بخورد.

دوستی همچنین در خصوص طرح نگارخانه ای به وسعت یک شهر گفت: کار بزرگ و نویی انجام شده است اما بهتر بود بعد از سوم خرداد و نیمه شعبان این کار اجرایی می شد.

حقانی در پاسخ به دوستی گفت: کاغذهای سیگاری که بر روی آن دستور می دادید را رو کنید کاغذهای سیگار جدید را هم رو کنید.

وی تاکید کرد: کمیسیون محیط زیست شورا بهترین کارشناسان را دارد و این درست نیست که بگوییم آنها مریض هستند.

حقانی تاکید کرد: مریض من و شما هستیم که باید در آی سی یو بستری شویم، این کارشناسان ما مریض هستند که می گویند باغات کن را حفظ کنید، باغات تهران در حال تخریب هستند؟

حقانی خطاب به دوستی گفت: من وکیل الدوله نیستم، من وکیل مردم هستم شما خودتان نام کارشناسان محیط زیست را می دانید و می دانید چه افراد متخصصی هستند و نیازی نیست من نام آنها را ببرم من تا آخر از حفظ درخت ها حمایت خواهم کرد و از راهی که می روم کوتاه نخواهم آمد.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز در ادامه این تذکرات با بیان اینکه همه اعضای شورای شهر دلشان برای شهر و مسائل شهری می سوزد، گفت: کمیسیون های ما همه بر اساس وظایف شان برای شهر تلاش می کنند و هر تصمیمی که ما در شورا می گیریم تصمیم جمعی است و نباید بگوییم چه کسانی رای منفی دادند و چه کسانی رای مثبت.

وی تاکید کرد: بسیاری از طرح ها و لوایحی که در صحن شورا بررسی می شود مورد قبول من نیست اما چون در صحن تصویب شده از آن دفاع می کنم و سرسختانه پشت آن هستم.

وی تاکید کرد: باید به رای جمع احترام گذاشت، بارها شده این طرح ها در شورای حل اختلاف مطرح شده و من به دلیل رای جمعی به شدت از آن دفاع کردم در خصوص شهریاران جوان نیز چنین اتفاق افتاد، اسامی  مخالفان را منتشر کردند که این کار درست نیست و رئیس این مرکز به من می گفت شما چرا با ما مشکل دارید در حالی که مشکل شخصی نیست و در رایی است که در صحن داده می شود.

وی با اشاره به طرح نگارخانه ای به وسعت یک شهر گفت: این موضوع در جلسه خصوصی و به دور از نگاه سیاسی با حضور مسئولان زیباسازی و خدمات شهری باید مورد نقد و بررسی قرار گیرد این کار ارزشمندی است که باید مورد بررسی قرار گرفته تا با مشکلات کمتری اجرایی شود.

کد خبر 3666503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha